BILOVÁ, Štěpánka. English for International Trade Law. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 2014, roč. 38(51), č. 3, s. 27 - 41. ISSN 0860-150X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/slgr-2014-0030.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název English for International Trade Law
Autoři BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, 2014, 0860-150X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00079110
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.2478/slgr-2014-0030
Klíčová slova anglicky ESP; syllabus design; needs analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D., učo 7414. Změněno: 1. 4. 2015 11:16.
Anotace
The paper describes the process of re-designing a syllabus in the 2-semester undergraduate course of English for International Trade Law. The target group are part-time students who attend 10 in-class lessons of English per semester. After recalling the theoretical background, the author provides an overview of the main issues connected to developing a syllabus: aims of the course, needs analysis, teaching situations. The created course includes both product and process oriented goals and covers not only the language practice and field specific vocabulary, but also the development of professional skills, such as negotiating or advising. The course provides a basic overview of several topics: international trade organizations, contracts, the Incoterms, payment mechanism and agency and distributorship agreements. In order to deal with the topic meaningfully and efficiently within the set limited time frame, the students need to work both before and after the in-class sessions, however, the tasks tend to be varied, even though always focusing on both the language and the work with the field specific information. The new syllabus showed to be effective, though the teaching situation is complicated because of the varied professional needs of the learners.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 17. 8. 2024 07:56