ŠTĚPÁNEK, Kamil. K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY. Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 28/2014, č. 1, s. 149-154. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY
Název anglicky The sequence analysis of feature film and its implementation into the teaching of history
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079125
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky teaching history; historian film; sequence analysis of feature film;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 18. 2. 2015 17:55.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou analýzy sekvencí hraného filmu v dějepisné výuce. Vychází přitom z časové dotace, kterou disponuje dějepisná edukace v českých školách, věkových zvláštností žáka druhého stupně základní školy a důsledků, které tyto skutečnosti pro analytické postupy přinášejí. Stěžejní pasáže jsou věnovány aplikaci a implementaci vybraných požadavků mediální výchovy prostřednictvím hraného filmu.
Anotace anglicky
The text deals with the analysis of sequences of feature film within history teaching. It is based on the number of hours which school history has in Czech schools, age peculiarities of upper primary school pupil and the results that these facts bring to analytical procedures. The key passages are devoted to the application and implementation of selected requirements of media education in teaching via a feature film.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 04:35