Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1227187, author = {Dobrovolná, Alena}, address = {Brno}, keywords = {learner; teacher; interactive board; printed and digital textbook; patterns of interaction; communication in a foreign language; communicative competence; communicative approach; exercises and their types; materials for an interactive board}, language = {cze}, location = {Brno}, title = {Příležitosti k ústní interakci a rozvoji komunikační kompetence při výuce angličtiny s interaktivní tabulí}, year = {2014} }
TY - GEN ID - 1227187 AU - Dobrovolná, Alena PY - 2014 TI - Příležitosti k ústní interakci a rozvoji komunikační kompetence při výuce angličtiny s interaktivní tabulí CY - Brno KW - learner KW - teacher KW - interactive board KW - printed and digital textbook KW - patterns of interaction KW - communication in a foreign language KW - communicative competence KW - communicative approach KW - exercises and their types KW - materials for an interactive board N2 - Předkládaná disertační práce se zabývá výzkumem aktuálního tématu rozvoje komunikační kompetence v ústní interakci při výuce angličtiny s interaktivní tabulí. Cílem šetření bylo zjistit, vytvářejí-li učitelé žákům příležitosti k ústní interakci a navozují-li v hodinách anglického jazyka komunikační situace. Pozornost je zaměřena na to, zda a případně jak je ústní interakce v cílovém jazyce a její nácvik ovlivněna současným používání interaktivní tabule. Výzkumu byly podrobeny s tímto související jevy a oblasti – formy interakce, které učitelé používali při vyučování, typy činností, ke kterým IWB sloužila, technické úkony, které na ní učitel či žáci prováděli. Výzkumným nástrojem bylo kvalitativní strukturované pozorování ve vybraných školách v České republice, které vyústilo v analýzu observačních záznamů. Výsledky analýzy pak byly následně konfrontovány se závěry některých zahraničních a domácích výzkumných studií. Cílem kvantitativní části výzkumu byla analýza cvičení v tištěných a interaktivních učebnicích Way to Win, která měla ukázat, v jakém poměru jsou zastoupena cvičení jazyková, prekomunikační a komunikační, a zda se tento poměr mění v jednotlivých úrovních učebnice. K nejdůležitějším zjištěním, jež výsledky naznačují, patří, že učitelé, kteří neuplatňují principy komunikačního přístupu a jejichž výuka nemá činnostní charakter, používají interaktivní tabuli velmi tradičním způsobem a moderní technologie nijak nepřispívá ke změně jejich vyučovacího stylu. Výsledky výzkumu byly kriticky zhodnoceny a byla navržena možná řešení i směr dalšího zkoumání. ER -
DOBROVOLNÁ, Alena. \textit{Příležitosti k ústní interakci a rozvoji komunikační kompetence při výuce angličtiny s interaktivní tabulí}. Brno, 2014.
|