BERÁNEK, Jaroslav. Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole. In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III. první. Brno: Masarykova Univerzita, 2014, s. 29 -36. ISBN 978-80-210-7599-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole
Název anglicky Decomposition of numbers as the problem of combinatorics in elementary school
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, od s. 29 -36, 8 s. 2014.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079176
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7599-3
Klíčová slova česky Základní škola; vyučování matematice; kombinatorika; rozklady přirozených čísel; dvojková číselná soustava
Klíčová slova anglicky Elementary school; teaching of mathematics; combinatorics; the decomposition of natural numbers; binary number system
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 31. 3. 2015 10:40.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky. V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu ve výuce matematiky na základní škole. Pomocí induktivního postupu je řešen problém rozkladu přirozených mocnin čísla dvě na sčítance, které jsou rovněž mocninami čísla dvě. Tento problém je dán do souvislosti s vyjádřením přirozeného čísla ve dvojkové číselné soustavě.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of elementary school teaching of mathematics in connection with improvement of university education of future teachers of mathematics. In the article there is shown the possibility how to exploit the inductive process in elementary school. In the next part an inductive process is used in solving the problem of the decomposition of powers with natural exponents of number 2 to summands which are also powers of number 2. This problem is linked with expressing a number in a binary number system
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 22:33