p 2014

Early Foreign Language Learning: Yes or No

DOHNALOVÁ, Šárka

Základní údaje

Originální název

Early Foreign Language Learning: Yes or No

Název česky

Raná výuka cizích jazyků: Ano či ne?

Název anglicky

Early Foreign Language Learning: Yes or No

Vydání

JAZYKY PRO NEJMENŠÍ: MŠMT, Karmelitská 7, Praha 1 – Malá Strana, 2014

Další údaje

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

raná výuka, výzkum, fenomén času, výslovnost

Klíčová slova anglicky

early learning, research, the phenomenon of time, pronunciation
Změněno: 9. 3. 2015 12:03, Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Anotace

V originále

Příspěvek zhodnotí pro a proti v otázce tolik, hlavně rodiči propagované, rané výuce angličtiny jako cizího jazyka. Kteří odborníci a proč se staví do opozice a co naopak pro brzký začátek s výukou cizího jazyka hraje? Které dovednosti se lépe rozvíjejí, pokud se začne v raném věku, a které se lépe rozvíjejí ve věku pozdějším? Sám velký Komenský nebyl rané výuce jazyků nakloněn a to hlavně z důvodu požadavku prioritního zvládnutí jazyka mateřského a teprve po něm doporučoval výuku jazyka cizího, nicméně, studie bilingválních dětí ukazují výhody paralelního vývoje dvou jazyků současně. Přijďte si tedy závěr udělat sami.

Česky

Příspěvek zhodnotí pro a proti v otázce tolik, hlavně rodiči propagované, rané výuce angličtiny jako cizího jazyka. Kteří odborníci a proč se staví do opozice a co naopak pro brzký začátek s výukou cizího jazyka hraje? Které dovednosti se lépe rozvíjejí, pokud se začne v raném věku, a které se lépe rozvíjejí ve věku pozdějším? Sám velký Komenský nebyl rané výuce jazyků nakloněn a to hlavně z důvodu požadavku prioritního zvládnutí jazyka mateřského a teprve po něm doporučoval výuku jazyka cizího, nicméně, studie bilingválních dětí ukazují výhody paralelního vývoje dvou jazyků současně. Přijďte si tedy závěr udělat sami.