D 2013

Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study

HRBÁČEK, Jiří, Martin KUČERA a Jiří STRACH

Základní údaje

Originální název

Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study

Název česky

Výuka programování robotů může být novou příležitostí pro studium technických oborů

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, domácí), Martin KUČERA (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), od s. 133-137, 5 s. 2013

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00079197

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-4799-2162-1

UT WoS

000333339200023

Klíčová slova česky

elektronika; robotické systémy; práce s technikou

Klíčová slova anglicky

electronics; robotics; work with Technology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2019 12:55, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

For more than three years we have been researching the possibilities of robot programming teaching at elementary schools. The aim is to increase an interest in technical subjects of study at secondary schools and universities with a technical orientation. Research has revealed many interesting facts, on the basis of which the methodology and teaching was proposed and production of robotic system kits was developed and launched. The system allows continuous education from primary school to university including production of prototypes of automation and robotic systems. In fact, construction suitability and quality has already been tested in practice. It turns out that education has a significant positive influence on both the natural and mutual authority of student - student and student - teacher and pupil discipline, diligence, consistency and the ability to solve problems. Further, it also influences the area of occupational safety and active creative use of IT technologies.

Česky

Článek ukazuje základní výsledky více než tříletého zkoumání možností výuky programování robotů na základních školách. Cílem je zvýšit zájem o studium technických oborů studia na středních a vysokých školách. Výzkum odhalil mnoho zajímavých skutečností, na základě kterých byla navržena metodika výuky a výroba Robotické stavebnice. Byl vyvinut systém stavebnice, který umožňuje průběžné vzdělávání od základní školy po univerzitu. Konstrukce stavebnice, její vhodnost a kvalita byly odzkoušeny v praxi. Výzkumy ukázaly, že vzdělání má pozitivní vliv na studium, vzájemnou autoritu student - student a student - učitel a žák, kázeň, pracovitost, důslednost a schopnost řešit problémy. Dále má také vliv na oblast bezpečnosti práce a aktivní tvořivé využití IT technologií. Ukazuje konkrétní systémové řešení, které bylo na základě výsledků výzkumu navrženo a realizováno.