2013
Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study
HRBÁČEK, Jiří, Martin KUČERA a Jiří STRACHZákladní údaje
Originální název
Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study
Název česky
Výuka programování robotů může být novou příležitostí pro studium technických oborů
Autoři
HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, domácí), Martin KUČERA (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), od s. 133-137, 5 s. 2013
Nakladatel
IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00079197
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-4799-2162-1
UT WoS
000333339200023
Klíčová slova česky
elektronika; robotické systémy; práce s technikou
Klíčová slova anglicky
electronics; robotics; work with Technology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2019 12:55, Dana Nesnídalová
V originále
For more than three years we have been researching the possibilities of robot programming teaching at elementary schools. The aim is to increase an interest in technical subjects of study at secondary schools and universities with a technical orientation. Research has revealed many interesting facts, on the basis of which the methodology and teaching was proposed and production of robotic system kits was developed and launched. The system allows continuous education from primary school to university including production of prototypes of automation and robotic systems. In fact, construction suitability and quality has already been tested in practice. It turns out that education has a significant positive influence on both the natural and mutual authority of student - student and student - teacher and pupil discipline, diligence, consistency and the ability to solve problems. Further, it also influences the area of occupational safety and active creative use of IT technologies.
Česky
Článek ukazuje základní výsledky více než tříletého zkoumání možností výuky programování robotů na základních školách. Cílem je zvýšit zájem o studium technických oborů studia na středních a vysokých školách. Výzkum odhalil mnoho zajímavých skutečností, na základě kterých byla navržena metodika výuky a výroba Robotické stavebnice. Byl vyvinut systém stavebnice, který umožňuje průběžné vzdělávání od základní školy po univerzitu. Konstrukce stavebnice, její vhodnost a kvalita byly odzkoušeny v praxi. Výzkumy ukázaly, že vzdělání má pozitivní vliv na studium, vzájemnou autoritu student - student a student - učitel a žák, kázeň, pracovitost, důslednost a schopnost řešit problémy. Dále má také vliv na oblast bezpečnosti práce a aktivní tvořivé využití IT technologií. Ukazuje konkrétní systémové řešení, které bylo na základě výsledků výzkumu navrženo a realizováno.