2013
APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT
KUČERA, Martin, Jiří HRBÁČEK a Jiří STRACHZákladní údaje
Originální název
APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT
Název česky
VYUŽITÍ FLASH ANIMACÍ V PROSTŘEDÍ INTERAKTIVNÍCH TABULÍ
Autoři
KUČERA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), od s. 243-245, 3 s. 2013
Nakladatel
IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00079198
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-1-4799-2162-1
UT WoS
000333339200042
Klíčová slova česky
flash animace; interaktivní tabule
Klíčová slova anglicky
flash animations; interactive whiteboard
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2019 12:56, Dana Nesnídalová
V originále
In the context of web technologies, Flash has always aroused contradictory emotions. While some promotes this technology, others condemn it completely. However, Flash may not be used only to create advertising banners, games or video streaming. Flash is perfectly suited for educational purposes thanks to its advantages such as easy creation, user friendly environment with elements of interactivity and its own intelligence, or achieving great clarity by animating effects. These extra benefits can be enhanced in an interactive whiteboard environment, in connection with 3D graphics or external real systems. The paper presents some results of the research conducted by the Department of Technical Education and Information Science, Faculty of Education, Masaryk University in recent years.
Česky
V souvislosti s web technologiemi vzbuzuje Flash odedávna rozporuplné emoce. Zatímco někteří tuto technologii propagují, jiní ji zcela zatracují. Flash ovšem nemusí sloužit pouze k vytváření reklamních banerů, her nebo streamování videa. Díky svým přednostem jako například snadné vytvoření uživatelsky přívětivého prostředí s prvky interaktivity a vlastní inteligence či dosažení velké názornosti animováním jevů je Flash přímo předurčen k výukovým účelům. Tyto přednosti navíc mohou být umocněny v prostředí interaktivní tabule, ve spojení s 3D grafikou či externími reálnými systémy. Příspěvek prezentuje některé výsledky výzkumných šetření prováděných katedrou technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU v posledních letech.