D 2013

APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT

KUČERA, Martin, Jiří HRBÁČEK a Jiří STRACH

Základní údaje

Originální název

APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT

Název česky

VYUŽITÍ FLASH ANIMACÍ V PROSTŘEDÍ INTERAKTIVNÍCH TABULÍ

Autoři

KUČERA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), od s. 243-245, 3 s. 2013

Nakladatel

IEEE

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00079198

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-4799-2162-1

UT WoS

000333339200042

Klíčová slova česky

flash animace; interaktivní tabule

Klíčová slova anglicky

flash animations; interactive whiteboard

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2019 12:56, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In the context of web technologies, Flash has always aroused contradictory emotions. While some promotes this technology, others condemn it completely. However, Flash may not be used only to create advertising banners, games or video streaming. Flash is perfectly suited for educational purposes thanks to its advantages such as easy creation, user friendly environment with elements of interactivity and its own intelligence, or achieving great clarity by animating effects. These extra benefits can be enhanced in an interactive whiteboard environment, in connection with 3D graphics or external real systems. The paper presents some results of the research conducted by the Department of Technical Education and Information Science, Faculty of Education, Masaryk University in recent years.

Česky

V souvislosti s web technologiemi vzbuzuje Flash odedávna rozporuplné emoce. Zatímco někteří tuto technologii propagují, jiní ji zcela zatracují. Flash ovšem nemusí sloužit pouze k vytváření reklamních banerů, her nebo streamování videa. Díky svým přednostem jako například snadné vytvoření uživatelsky přívětivého prostředí s prvky interaktivity a vlastní inteligence či dosažení velké názornosti animováním jevů je Flash přímo předurčen k výukovým účelům. Tyto přednosti navíc mohou být umocněny v prostředí interaktivní tabule, ve spojení s 3D grafikou či externími reálnými systémy. Příspěvek prezentuje některé výsledky výzkumných šetření prováděných katedrou technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU v posledních letech.