FIALOVÁ, Ilona. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním znevýhodněním z hlediska učitelů základních škol v Brně. In Pipeková, J., Vítková, M. et al. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 41-52. ISBN 978-80-210-7530-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním znevýhodněním z hlediska učitelů základních škol v Brně
Název anglicky Inclusive Education of Pupils with Health Disadvantages in Terms of Primary Schools Teachers in Brno
Autoři FIALOVÁ, Ilona.
Vydání 1. vydání. Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society, od s. 41-52, 12 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky zdraví, chronické onemocnění, zdravotní znevýhodnění, základní škola, inkluze, žák, pedagog, rodiče, speciální vzdělávací potřeby, vyrovnávací opatření
Klíčová slova anglicky health, chronic diseases, health disadvantages, primary school, inclusion pupil teacher parents special educational needs countervailing measures
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2015 11:23.
Anotace
Kapitola prezentuje výzkumné šetření zaměřené na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků se zdravotním znevýhodněním. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat a analyzovat faktory ovlivňující proces inkluze žáků se zdravotním znevýhodněním na základních školách v Brně. V kapitole je uvedena parciální část výzkumu, který se zabýval zjišťováním těchto indikátorů: jaký je přístup učitele k žákovi se zdravotním znevýhodněním v edukaci, zda jsou žákovi poskytována v edukačním procesu vyrovnávací opatření a jakým způsobem komunikují učitelé s žákem v případě jejich dlouhodobé absence.
Anotace anglicky
The chapter presents the research investigation focused on the issue of inclusive education of pupils with health disadvantages. The main objective of the research was to describe and analyze the factors influencing the process inclusion of pupils with health disadvantages in primary schools in Brno. The chapter identifies the following indicators: approach the teacher to the pupil with health disadvantages in education, provision of compensatory measures in the educational process, method of communication teachers with pupil in the event of long term absence.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 23:21