Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1227998, author = {Portešová, Šárka and Poledňová, Ivana and Macek, David and Růžička, Milan and Straka, Ondřej and Urmanová, Jana}, address = {Brno}, edition = {1. vyd.}, keywords = {gifted students; learning disabilities}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7520-7}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Rozumově nadaní studenti s poruchou učení. Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu}, url = {http://is.muni.cz/obchod/baleni/85499}, year = {2014} }
TY - BOOK ID - 1227998 AU - Portešová, Šárka - Poledňová, Ivana - Macek, David - Růžička, Milan - Straka, Ondřej - Urmanová, Jana PY - 2014 TI - Rozumově nadaní studenti s poruchou učení. Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021075207 KW - gifted students KW - learning disabilities UR - http://is.muni.cz/obchod/baleni/85499 N2 - Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů. ER -
PORTEŠOVÁ, Šárka, Ivana POLEDŇOVÁ, David MACEK, Milan RŮŽIČKA, Ondřej STRAKA a Jana URMANOVÁ. \textit{Rozumově nadaní studenti s poruchou učení. Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 140 s. ISBN~978-80-210-7520-7.
|