KRČÁL, Ondřej. An Explanation of the Inverted-U Relationship between Profitability and Innovation. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 160 s. ISBN 978-80-210-7423-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An Explanation of the Inverted-U Relationship between Profitability and Innovation
Autoři KRČÁL, Ondřej.
Vydání 1. vyd. Brno, 160 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-7423-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7423-2014
Klíčová slova česky inovace konkurence ekonomická efektivnost modelování simulace predikční modely monografie
Klíčová slova anglicky innovations competition economic efficiency modeling simulation predictive models monograph
Štítky Munipress
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 27. 2. 2015 12:17.
Anotace
The author introduces two models of innovation that are able to explain the inverted-U relationship between profitability and innovation, along with the findings of Aghion et al. (2005) and Hashmi (2005) related to the relationship between profitability and the dispersion of productivity in the industry. The basic model provides a simple and general explanation of the empirical findings. The prospect-theory model provides a more specific explanation of the empirical findings, which includes a behavioral model of managerial decision-making. He shows that both models generate realistic predictions for a wider range of parameter combinations around the specific parameter values.
Anotace česky
Autor představuje dva inovační modely, které mohou objasnit vztah mezi ziskovostí a inovacemi ve tvaru obráceného U a vztahy mezi ziskovostí a rozdíly v produktivitě jednotlivých firem v daném odvětví, které popisují Aghion et al. (2005) a Hashmi (2005). Základní model (basic model) umožňuje popsat empirické poznatky jednoduše a na obecné úrovni, zatímco prospektově teoretický model (prospect-theory model) nabízí více specifické vysvětlení včetně behaviorální teorie manažerského rozhodování. Oba modely umožňují realistický odhad při započtení různých hodnot parametrů jejich kombinací.
Návaznosti
MUNI/A/0781/2013, interní kód MUNázev: Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace (Akronym: ReDoS)
Investor: Masarykova univerzita, Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:13