k 2014

Standardy pro učitelské vzdělávání v Německu a ve Švýcarsku: okolnosti jejich vzniku a působení

JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ a Marcela JANÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Standardy pro učitelské vzdělávání v Německu a ve Švýcarsku: okolnosti jejich vzniku a působení

Název anglicky

Standards for Teacher Education in Germany and Switzerland: circumstances of their formation and effectiveness

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

standardy;učitelské vzdělávání;kvalita vzdělávání;působení

Klíčová slova anglicky

standards;teacher education;quality of education;effectiveness
Změněno: 17. 3. 2015 12:26, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

Standardy pro učitelské vzdělávání jsou ve Spolkové republice Německo (SRN) v posledním desetiletí vytvářeny na objednávku Konference ministrů kultury (KMK). Ve Švýcarsku vznikají na univerzitní půdě. Jejich společným deklarovaným cílem je zvýšit kvalitu ve vzdělávání prostřednictvím vymezení a ověřování kompetencí absolventů učitelství a souvisejících evaluací učitelského vzdělávání. V tomto textu analyzujeme vývoj problematiky z pohledu badatelů stojících vně daný systém a v závěru jej vztahujeme k situaci v České republice.

Anglicky

The standards for teacher education in Germany have been developed on request of The Conference of German Education Ministers (KMK). In Switzerland Standards hab been developed on Universities. Their common declared aim is to enhance the quality of education by means of defining and checking competencies of graduates of teacher education programmes and related evaluations of teacher education. In this context, we analyse the development of this issue from the point of view of researchers who stand outside the system and conclude by comparing the situation with the Czech Republic.