2014
Standardy pro učitelské vzdělávání v Německu a ve Švýcarsku: okolnosti jejich vzniku a působení
JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ a Marcela JANÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Standardy pro učitelské vzdělávání v Německu a ve Švýcarsku: okolnosti jejich vzniku a působení
Název anglicky
Standards for Teacher Education in Germany and Switzerland: circumstances of their formation and effectiveness
Autoři
Vydání
2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
standardy;učitelské vzdělávání;kvalita vzdělávání;působení
Klíčová slova anglicky
standards;teacher education;quality of education;effectiveness
Změněno: 17. 3. 2015 12:26, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
V originále
Standardy pro učitelské vzdělávání jsou ve Spolkové republice Německo (SRN) v posledním desetiletí vytvářeny na objednávku Konference ministrů kultury (KMK). Ve Švýcarsku vznikají na univerzitní půdě. Jejich společným deklarovaným cílem je zvýšit kvalitu ve vzdělávání prostřednictvím vymezení a ověřování kompetencí absolventů učitelství a souvisejících evaluací učitelského vzdělávání. V tomto textu analyzujeme vývoj problematiky z pohledu badatelů stojících vně daný systém a v závěru jej vztahujeme k situaci v České republice.
Anglicky
The standards for teacher education in Germany have been developed on request of The Conference of German Education Ministers (KMK). In Switzerland Standards hab been developed on Universities. Their common declared aim is to enhance the quality of education by means of defining and checking competencies of graduates of teacher education programmes and related evaluations of teacher education. In this context, we analyse the development of this issue from the point of view of researchers who stand outside the system and conclude by comparing the situation with the Czech Republic.