B 2014

Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů

Název česky

Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů

Název anglicky

Resources and barriers of social inclusion of children with behavioural difficulties – from the point of view of educational professionals

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 109 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079271

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7562-7

Klíčová slova česky

porucha chování; institucionální výchova; dětský domov se školou; diagnostický ústav; výchovný ústav; sociální inkluze; sociální exkluze

Klíčová slova anglicky

behavioural disorder; social inclusion; social exklusion; residential institutional education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2018 22:17, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha se věnuje tématu situace dětí s poruchami chování a zaměřuje se na potenciální bariéry zdroje jejich sociální inkluze tak, jak se objevují ve výpovědích participantů. Důraz je zde kladen zejména na sociální dimenzi problému. Téma je představeno prostřednictvím vybraných závěru kvalitativního výzkumu. Participanty výzkumu byli tzv. výchovní profesionálové ze školských výchovných zařízení (speciální pedagogové - etopedi, odborní vychovatelé, ředitelé zařízení) jako jsou diagnostické ústavy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy.

Anglicky

The scope of the publication is framed by issue of social inclusion of children with behavioural difficulties/disorders and with social dimension of their life situation as well. The author presents selected findings of qualitative research. The participants of the research were educational professionals (people who educate children with BD within residential educational institutions).