ČERVENKA, Karel. Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 109 s. ISBN 978-80-210-7562-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Název česky Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Název anglicky Resources and barriers of social inclusion of children with behavioural difficulties – from the point of view of educational professionals
Autoři ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, 109 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079271
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7562-7
Klíčová slova česky porucha chování; institucionální výchova; dětský domov se školou; diagnostický ústav; výchovný ústav; sociální inkluze; sociální exkluze
Klíčová slova anglicky behavioural disorder; social inclusion; social exklusion; residential institutional education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 6. 3. 2018 22:17.
Anotace
Kniha se věnuje tématu situace dětí s poruchami chování a zaměřuje se na potenciální bariéry zdroje jejich sociální inkluze tak, jak se objevují ve výpovědích participantů. Důraz je zde kladen zejména na sociální dimenzi problému. Téma je představeno prostřednictvím vybraných závěru kvalitativního výzkumu. Participanty výzkumu byli tzv. výchovní profesionálové ze školských výchovných zařízení (speciální pedagogové - etopedi, odborní vychovatelé, ředitelé zařízení) jako jsou diagnostické ústavy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy.
Anotace anglicky
The scope of the publication is framed by issue of social inclusion of children with behavioural difficulties/disorders and with social dimension of their life situation as well. The author presents selected findings of qualitative research. The participants of the research were educational professionals (people who educate children with BD within residential educational institutions).
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 10:47