JANÍK, Tomáš. Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi. In Bohumír Bastl & Miroslav Lávička. Setkání učitelů matematiky 2014. Plzeň: Vydavatelský servis, 2014, s. 11-20. ISBN 978-80-86843-46-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
Název česky Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
Název anglicky Constructive hospitation: on knowledge sharing in the teaching profession
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Plzeň, Setkání učitelů matematiky 2014, od s. 11-20, 10 s. 2014.
Nakladatel Vydavatelský servis
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00094509
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86843-46-9
Klíčová slova česky hospitace; výuka; učitelská profese; sdílení znalostí
Klíčová slova anglicky hospitation; instruction; teaching profession; knowledge sharing
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 26. 4. 2018 22:47.
Anotace
Příspěvek se týká otázky, jak se utvářejí a šíří didaktické poznatky. Do jaké míry přicházejí k učitelům zvnějšku od výzkumníků? Do jaké míry je generují sami učitelé, takže se od nich mohou naopak výzkumníci učit? V textu je pozornost věnována tzv. "rozvíjející hospitaci" jako metodě poznávání a učení a jako nástroji zkvalitňování výuky. V souvislosti s potřebou šíření a sdílení didaktických poznatků mezi učiteli je zdůrazněn význam případové studie. Hlavním cílem je ukázat, že péče o vztahy mezi praxí a teorií je vysoce žádoucí a oboustranně prospěšná.
Anotace anglicky
The paper focuses on the ways in which didactic knowledge is developed and shared. The roles of teaches and researches in this developing and sharing are considered. "Constructive hospitation" is considered as a method for cognising and learning and as a tool for improving instruction. The importance of case studies in developing and sharing didactic knowledge is emphasised.
Návaznosti
GA14-06480S, projekt VaVNázev: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:25