2014
Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
JANÍK, TomášZákladní údaje
Originální název
Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
Název česky
Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
Název anglicky
Constructive hospitation: on knowledge sharing in the teaching profession
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Plzeň, Setkání učitelů matematiky 2014, od s. 11-20, 10 s. 2014
Nakladatel
Vydavatelský servis
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00094509
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86843-46-9
Klíčová slova česky
hospitace; výuka; učitelská profese; sdílení znalostí
Klíčová slova anglicky
hospitation; instruction; teaching profession; knowledge sharing
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2018 22:47, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Příspěvek se týká otázky, jak se utvářejí a šíří didaktické poznatky. Do jaké míry přicházejí k učitelům zvnějšku od výzkumníků? Do jaké míry je generují sami učitelé, takže se od nich mohou naopak výzkumníci učit? V textu je pozornost věnována tzv. "rozvíjející hospitaci" jako metodě poznávání a učení a jako nástroji zkvalitňování výuky. V souvislosti s potřebou šíření a sdílení didaktických poznatků mezi učiteli je zdůrazněn význam případové studie. Hlavním cílem je ukázat, že péče o vztahy mezi praxí a teorií je vysoce žádoucí a oboustranně prospěšná.
Anglicky
The paper focuses on the ways in which didactic knowledge is developed and shared. The roles of teaches and researches in this developing and sharing are considered. "Constructive hospitation" is considered as a method for cognising and learning and as a tool for improving instruction. The importance of case studies in developing and sharing didactic knowledge is emphasised.
Návaznosti
GA14-06480S, projekt VaV |
|