D 2014

Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.

JANÍK, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.

Název česky

Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.

Název anglicky

Constructive hospitation: on knowledge sharing in the teaching profession

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Plzeň, Setkání učitelů matematiky 2014, od s. 11-20, 10 s. 2014

Nakladatel

Vydavatelský servis

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00094509

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86843-46-9

Klíčová slova česky

hospitace; výuka; učitelská profese; sdílení znalostí

Klíčová slova anglicky

hospitation; instruction; teaching profession; knowledge sharing

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2018 22:47, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Příspěvek se týká otázky, jak se utvářejí a šíří didaktické poznatky. Do jaké míry přicházejí k učitelům zvnějšku od výzkumníků? Do jaké míry je generují sami učitelé, takže se od nich mohou naopak výzkumníci učit? V textu je pozornost věnována tzv. "rozvíjející hospitaci" jako metodě poznávání a učení a jako nástroji zkvalitňování výuky. V souvislosti s potřebou šíření a sdílení didaktických poznatků mezi učiteli je zdůrazněn význam případové studie. Hlavním cílem je ukázat, že péče o vztahy mezi praxí a teorií je vysoce žádoucí a oboustranně prospěšná.

Anglicky

The paper focuses on the ways in which didactic knowledge is developed and shared. The roles of teaches and researches in this developing and sharing are considered. "Constructive hospitation" is considered as a method for cognising and learning and as a tool for improving instruction. The importance of case studies in developing and sharing didactic knowledge is emphasised.

Návaznosti

GA14-06480S, projekt VaV
Název: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky