Ako učiteľky materských škôl vnímajú svoju profesijnú zdatnosť pre spoluprácu s rodičmi
SYSLOVÁ, Zora a Jana MAJERČÍKOVÁ. Ako učiteľky materských škôl vnímajú svoju profesijnú zdatnosť pre spoluprácu s rodičmi. In Poláchová, Vašťatková, Jana, Kaněčková, Dvořáková, Eva. Pedagogický výzkum: Spojnice mezi teorií a praxí. Olomouc: Gevak, 2014, s. 47-58. ISBN 978-80-86768-90-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Ako učiteľky materských škôl vnímajú svoju profesijnú zdatnosť pre spoluprácu s rodičmi |
Název česky | Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči |
Název anglicky | How Pre-school Teachers Perceive their Self-efficacy to Work with Parents |
Autoři | SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, domácí) a Jana MAJERČÍKOVÁ (703 Slovensko, garant). |
Vydání | Olomouc, Pedagogický výzkum: Spojnice mezi teorií a praxí, od s. 47-58, 12 s. 2014. |
Nakladatel | Gevak |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | slovenština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | paměťový nosič (CD, DVD, flash disk) |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/14:00079279 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-86768-90-8 |
Klíčová slova česky | profesní zdatnost; učitelka mateřské školy; výzkum; dotazník ZdUR; rodiče; spolupráce |
Klíčová slova anglicky | self - efficacy; pre-school teacher; research; questionnaire ZdUR; parents; cooperation |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 13. 3. 2015 12:44. |
Anotace |
---|
Profesijná zdatnosť (self-efficacy) učiteľa vyjadruje jeho presvedčenie o svojich schopnostiach, ktoré sa spájajú s výkonom učiteľskej profesie. Jej súčasťou je aj zdatnosť pre spoluprácu s rodičmi. Odráža sebadôveru učiteľa v to, ako je schopný využiť potenciál rodiny a rodičov vo vzdelávaní a prístupe ku konkrétnemu žiakovi, dieťaťu a škole. V roku 2014 bol realizovaný výskum sel-efficacy učiteliek MŠ spolupracovať s rodičmi v Čechách. Využitý bol slovenský dotazník Zdatnosť učiteľov spolupracovať s rodičmi (ZdUR) autorov Majerčíková & Gavora (2011, publikovaný 2013). Podobne ako na Slovensku, aj české učiteľky majú pomerne silné presvedčenie o tom, že činnosti s rodičmi zvládnu dobre. Z výsledkov vyplýva, že najvyššie dosiahnuté vzdelanie nie je faktorom, ktorý by ovplyvňoval úroveň self-efficacy učiteliek MŠ. |
Anotace česky |
---|
Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele vyjadřuje jeho přesvědčení o svých schopnostech, které jsou propojeny s výkonem učitelské profese. Její součástí je i zdatnost pro spolupráci s rodiči. Odráží sebedůvěru učitele v to, jak je schopný využít potenciál rodiny a rodičů ve vzdělávání a přístupu ke konkrétnímu Žákovi či dítěti a škole. V roce 2014 byl realizovaný výzkum sel-efficacy učitelek MŠ spolupracovat s rodiči v Čechách. Využitý byl slovenský dotazník Zdatnosť učiteľov spolupracovať s rodičmi (ZdUR) autorů Majerčíkové & Gavory (2011, publikovaný 2013). Podobně jako na Slovensku, i české učitelky mají poměrně silné přesvědčení o tom, že činnosti s rodiči zvládnají dobře. Z výsledků vyplývá, že nejvyšší dosažené vzdělání není je faktorem, který by ovlivňoval úroveň self-efficacy učitelek MŠ. |
Anotace anglicky |
---|
Self - efficacy of teacher expresses his conviction about his own abilities, which are connected together with achievements of teacher's job. Part of it is as well his capability of cooperation with parents. It reflexes self - confidence of the teacher in that he is capable of using potential of family and parents in education and approach to a certain pupil, child and school. In 2014, there was realization of research into a self - efficacy of pre-school teachers in cooperation with parents in Czech Republic. They've used Slovakian questionnaire "Self - efficacy of teachers in cooperation with parents" (ZdUR) authors Majercikova & Gavora (2011, published 2013). Similar like in Slovakia, even Czech teachers have rather strong conviction that they would handle activities with parents well. We've learnt from these results that the highest education is not the factor that would influence the quality of self - efficacy of pre-school teachers. |
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 06:28