D 2014

Planning the Education Process for Students with Specific Learning Disabilities

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Planning the Education Process for Students with Specific Learning Disabilities

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Eisenstadt, Ph publico. Iimpulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis, od s. 21-28, 8 s. 2014

Nakladatel

Ph publico. Iimpulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis,

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079287

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-85253-487-9

Klíčová slova anglicky

specific learning disabilities; students with dyslexia; the process of reading; education; metacognition strategies; planning the education process

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 12:02, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The article presents information on learning and teaching strategies in education for students in primary and secondary schools. It specifies some of the approaches to learning acquisition for students with dyslexia. The paper contains analyses of some foreign approaches and programmes for basic strategies acquisition during education process as well as specific examples of good practice based on research on students with dyslexia in secondary schools

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty