2014
Planning the Education Process for Students with Specific Learning Disabilities
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Planning the Education Process for Students with Specific Learning Disabilities
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Eisenstadt, Ph publico. Iimpulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis, od s. 21-28, 8 s. 2014
Nakladatel
Ph publico. Iimpulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis,
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00079287
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-85253-487-9
Klíčová slova anglicky
specific learning disabilities; students with dyslexia; the process of reading; education; metacognition strategies; planning the education process
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 12:02, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
The article presents information on learning and teaching strategies in education for students in primary and secondary schools. It specifies some of the approaches to learning acquisition for students with dyslexia. The paper contains analyses of some foreign approaches and programmes for basic strategies acquisition during education process as well as specific examples of good practice based on research on students with dyslexia in secondary schools
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|