2014
Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Název česky
Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Development of reading skills in pupils with specific learning difficulties
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. od s. 89-106, 17 s. neubeden, 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky
specifické poruchy učení žák dyslexie metoda vyučovací proces čtení porozumění strategie
Klíčová slova anglicky
specific learning difficulties pupil dyslexia approach education process reading comprehension strategies
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 11:24, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola se zaměřuje na proces čtení a jeho zákonitosti v edukaci žáků se specifickými poruchami učení v období povinné školní docházky. Nahlíží na čtení jako jednu z klíčových dovedností, která otevírá prostor ke vzdělávání a společenskému uplatnění jedince. V kapitole vymezujeme základní atributy čtení, specifikujeme proces čtení s akcentem na strategie využívané pedagogy v procesu vzdělávání. Její součástí jsou realizovaná dílčí výzkumná šetření s cílem analyzovat proces čtení u žáků s SPU a zaměřit se na analýzu metod využívaných v procesu čtení na prvním stupni základní školy
Anglicky
The chapter is focused on reading process and the regularities in education of pupils with specific learning difficulties in primary school. It looks on the reading like on one of the key skills , which is opening the space to the education and social application. In the chapter is defined the basic attributes of reading, the reading process is specified with an emphasis on strategies used by the teachers. The partial results of research are presented. The aim is to analyse the reading process in pupils with specific learning difficulties and to focus on analysis of approaches, which are used in reading process on the first grade of basic school.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|