2014
Nadaní žáci, jejich učitelé a matematika
NOVOTNÁ, JiřinaZákladní údaje
Originální název
Nadaní žáci, jejich učitelé a matematika
Název česky
Nadaní žáci, jejich učitelé a matematika
Název anglicky
Gifted Pupils, their Teacher and Mathmatics
Autoři
NOVOTNÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
I. Ostrava 2014, Učíme nadané žáky II, od s. 115-124, 10 s. 2014
Nakladatel
Ostravská Univerzita v Ostravě
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00079288
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7464-533-4
Klíčová slova česky
mládí; talent; píle; učitel; matematika výzkum inovace
Klíčová slova anglicky
childhood; gift; diligence; teacher; mathematics; research; innovations
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2015 11:13, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
Studenti učitelství matematiky pro ZŠ většinou k matematicky nadaným jedincům nepatří, což potvrzuje i výzkumné šetření, které je v článku popsáno. Navrhujeme metody práce a inovativní předměty, aby absolventi učitelství matematiky pro ZŠ byli lépe připraveni na práci s nadanými žáky.
Anglicky
Future teachers of mathematics at basic schools are usually not exceptionally mathematially gifted, which is confirmed by the results of the survey described in this article. Wesuggest innovations of courses so that the graduates of the programmes "teaching Assistant of Mathematics for lower secondery schools" and its follow-up, "Teacher of Mathematics for lower secondery scools teaching of mathematics at elementary scools", are better prepared for working with gifted pupils.