D 2014

Nadaní žáci, jejich učitelé a matematika

NOVOTNÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Nadaní žáci, jejich učitelé a matematika

Název česky

Nadaní žáci, jejich učitelé a matematika

Název anglicky

Gifted Pupils, their Teacher and Mathmatics

Autoři

NOVOTNÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

I. Ostrava 2014, Učíme nadané žáky II, od s. 115-124, 10 s. 2014

Nakladatel

Ostravská Univerzita v Ostravě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079288

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7464-533-4

Klíčová slova česky

mládí; talent; píle; učitel; matematika výzkum inovace

Klíčová slova anglicky

childhood; gift; diligence; teacher; mathematics; research; innovations

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2015 11:13, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Anotace

V originále

Studenti učitelství matematiky pro ZŠ většinou k matematicky nadaným jedincům nepatří, což potvrzuje i výzkumné šetření, které je v článku popsáno. Navrhujeme metody práce a inovativní předměty, aby absolventi učitelství matematiky pro ZŠ byli lépe připraveni na práci s nadanými žáky.

Anglicky

Future teachers of mathematics at basic schools are usually not exceptionally mathematially gifted, which is confirmed by the results of the survey described in this article. Wesuggest innovations of courses so that the graduates of the programmes "teaching Assistant of Mathematics for lower secondery schools" and its follow-up, "Teacher of Mathematics for lower secondery scools teaching of mathematics at elementary scools", are better prepared for working with gifted pupils.