TŮMA, František. Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners. Online. In 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014. 2014, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners
Název česky Trojtečky v interakci na diskusních fórech u českých mírně pokročilých studentů angličtiny
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Dánsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079387
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky trojtečky; interakce; angličtina jako cizí jazyk
Klíčová slova anglicky ellipsis marks; interaction; English as a foreign language
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 10. 4. 2015 11:17.
Anotace
The aim of this paper is to introduce selected results of an analysis of pre-intermediate English as a foreign language (EFL) learners’ interaction on asynchronous discussion forums. The findings are based on a learner corpus (299 postings within 8 discussion threads) compiled from two discussion tasks which were a part of a blended learning EFL course. The participants were Czech university students in the EFL course. Conversation analysis (CA) was conducted on the corpus. The inductive and emic nature of CA made it possible to uncover some specific mechanisms underlying the learners’ interaction on the forum. The results presented in this paper are related to non-verbal aspects of the learners’ interaction on the forum, particularly to the use of ellipsis marks (i.e. multiple dots). It was discovered that ellipsis marks were used for listing, transition, personal evaluation, referring to the previous posting and asking for response when taking leave, thus ranging from non-interactive uses functioning on a sentence level to highly interactive uses which co-constructed exchanges on the forum.
Anotace česky
Příspěvek představuje vybrané výsledky analýzy interakce mírně pokročilých studentů angličtiny na diskusním fóru. Výsledky vycházejí z analýzy žákovského korpusu (299 příspěvků v 8 diskusních vláknech), který byl kompilován z diskusních úkolů v rámci kurzu angličtiny jako cizího jazyka. Byla provedena konverzační analýza, jejíž povaha umožnila odhalit některé specifické mechanismy interakce na diskusním fóru. Prezentované výsledky se týkají použití trojteček (výpustky) pro výčty, přechody, evaluaci, odkaz na předchozí příspěvek nebo jako výzva k odpovědi na konci příspěvku.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 11:28