2014
Věda pro veřejnost v komunitní školní zahradě
JEDLIČKOVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Věda pro veřejnost v komunitní školní zahradě
Název česky
Věda pro veřejnost v komunitní školní zahradě
Název anglicky
Science for the Public in Community School Garden
Autoři
Vydání
2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Věda pro veřejnost, Komunitní školní zahrada, Badatelsky orientovaná výuka, Popularizace vědy a výzkumu, Biologie pro život a zdraví, Zkušenostní učení. Znalostní báze učitelů. Vzdělávání pro 21. století.
Klíčová slova anglicky
Science for the Public,Community School Garden, Inquiry-based learning, Popularization of science and research, Biology for Life and Health, Learning by Doing. Knowledge Base of Teaching. Education for 21.st century
Změněno: 13. 3. 2015 17:29, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Popularizace vědy a výzkumu, akce pracoviště "Kejbaly" Katedry biologie PdF MU v Brně v r. 2014 pro studenty učitelství a pedagogy v "Komunitní zahradě" . Workshop jako součást projektu "Slavnosti sklizně 2014", byl zaměřen na badatelsky orientovanou výuku, pedagogickou a prostou znalost učiva a rozvoj kompetencí dle RVP ZV v komunitní školní a biotopové zahradě. Dílčím cílem bylo na základě informačních zdrojů a praktických zkušeností prezentovat a diskutovat výběr a pěstování okrasných rostlin, které je vhodné používat při pracovních činnostech ve vyučování na prvním stupni ZŠ. Byly prezentovány možnosti využití vybraných rostlin jako téma pro badatelsky orientovanou nebo integrovanou tematickou výuku. Akce byla součástí oslav dvaceti let výzkumu a vzdělávání pro udržitelnost na pracovišti Kejbaly. Byly prezentovány seminární práce studentů a výsledky výzkumu - alternativní formy pedagogické praxe jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení. Představují implementaci činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge) ve vzdělávání studentů v programu "Biologie pro život a zdraví" na PdF MU v Brně. Potvrzuje se, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a návaznosti na pedagogickou praxi
Anglicky
Popularization of science and research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school.