C 2013

Vytvoření a využití multimediálního materiálu pro výuku sportovní gymnastiky

BAGO, Gustav a Petr HEDBÁVNÝ

Základní údaje

Originální název

Vytvoření a využití multimediálního materiálu pro výuku sportovní gymnastiky

Název anglicky

The creation and use of multimedia materials for teaching gymnastics

Autoři

BAGO, Gustav (203 Česká republika) a Petr HEDBÁVNÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Výzkum ve sportovním tréninku I, od s. 76-90, 15 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/13:00079412

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-6191-0

Klíčová slova česky

analýza cvičení efektivita výuky motorické učení multimediální učebnice

Klíčová slova anglicky

analyzes exercises effectiveness of teaching motor learning multimedia textbooks

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2015 11:41, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Tato kapitola vznikla na základě práce, jejímž cílem bylo vytvořit multimediální učební materiál pro sportovní gymnastiku a ověřit efektivitu jeho použití ve výuce studentů tělesné výchovy na vysoké škole. Výzkumná otázka byla statisticky řešena s využitím jednofaktorového experimentu, do něhož jako nezávislá proměnná vstupovala změna metody výuky u experimentálních skupin. Závislou proměnnou byla změna úrovně osvojených pohybových dovedností. Výsledky potvrdily pozitivní vliv využití multimediální učebnice na efektivitu vzdělávacího procesu. Dále byl pomocí dotazníků vyhodnocen postoj studentů experimentálních skupin k této inovativní metodě.

Anglicky

This chapter was based on the work, which aimed to create a multimedia learning material for gymnastics and verify the effectiveness of its use in teaching physical education students at the college. The research question was statistically solved using single factor experiment, in which the independent variable entered change teaching methods in experimental groups. The dependent variable was the change in the level of acquired motor skills. The results confirmed the positive effect of the use of multimedia textbooks on the effectiveness of the educational process. It was also evaluated using questionnaires attitude experimental groups of students to this innovative method.

Návaznosti

CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MU
Název: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Akronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu, 2.4 Partnerství a sítě