Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. ...
ČEŠKOVÁ, Tereza a Karolína PEŠKOVÁ. Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ. In XXII. konference ČAPV: Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ |
Název anglicky | Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction |
Autoři | ČEŠKOVÁ, Tereza a Karolína PEŠKOVÁ. |
Vydání | XXII. konference ČAPV: Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-86768-91-5 |
Klíčová slova česky | výukové situace; kompetence k řešení problémů; přírodověda |
Změnil | Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 30. 3. 2015 10:45. |
Anotace |
---|
příspěvku prezentujícího kvantitativní část předvýzkumu zaměřeného na analýzu výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů byla identifikace jednotlivých výukových situací v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ a jejich následná deskripce se zaměřením na rozvíjení kompetence k řešení problémů. Výzkumný vzorek tvořil 1 videozáznam IVŠV Videostudie 1. stupně, pořízených ve školním roce 2010/2011. Záznam byl analyzován na základě nezúčastněného strukturovaného pozorování. Sledovány byly zejména charakteristiky, jež jsou pro rozvíjení kompetence k řešení problémů klíčové. |
Anotace anglicky |
---|
The aim of the paper was to present a quantitative part of the pilot study. It was aimed at the analysis of the learning situations that develop a problem-solving competence in the primary Science instruction - their identification and description. The research sample consists of a videorecording (a part of the IRSE Videostudy) made in the school year 2010/2011. The videorecording was analysed on the basis of indirect structured observation. Mainly key characteristics for problem-solving competence were observed. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0813/2013, interní kód MU | Název: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2014) |
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 19:58