Detailed Information on Publication Record
2015
Televizní publika ve věku digitální fragmentace
VOLEK, JaromírBasic information
Original name
Televizní publika ve věku digitální fragmentace
Name in Czech
Televizní publika ve věku digitální fragmentace
Name (in English)
Television audences in the age of digital fragmentation
Authors
VOLEK, Jaromír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Bratislava, KAŇKA, Petr, KOFRÁNKOVÁ, Václava, MAYEROVÁ, Indrid, ŠTOLL, Martin a kol. AUTOR-VIZE-MEZE-TELEVIZE. p. 133-146, 14 pp. sv. 1, 2015
Publisher
USTR - Ústav pro studium totalitních režimů a VŠMU - Bratislava: Vysoká škola múzických umění
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14230/15:00080697
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-87912-36-2
Keywords (in Czech)
autonomie publik fragmentace publik narcizace nová publika postkritické paradigma spektakularizace
Keywords in English
autonomy fragmetation of new audiences fragmentation cultural narcissism post-critical paradigm spectacularization
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/4/2016 15:04, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
V originále
Text analyticky popisuje klíčové proměnné, které determinují. probíhající proměnu televizních publik v kontextu nástupu nových komunikačních technologií a navrhuje model formování nových publik jako souběhu čtyř procesů, které mají kořeny v modernitě, ale jejichž prolnutí vytváří novou pozdněmoderní kvalitu zahrnující: spektakularizaci každodennosti, tedy mediální konstrukci světa jako velké podívané, která musí být komodifikovatelná a současně stimuluje narcistně estetizační tlak prohlubující fragmentaci i autonomii členů publik. Jinými slovy, studie přibližuje hlubší proměny zkušenosti členů publik, včetně televizních. Zvláštní pozornost věnuje studie procesu fragmentarizace a posilování autonomie mediálních publik. Současně ukazuje, že naznačené sociotechnologieké proměny překračují hranice diskuse o roli mediálních publik, která byla po desetiletí neoddělitelně spojena s kritickým paradigmatem a argumentuje ve prospěch změny výzkumného paradigmatu. V tomto smyslu formuluje základní rámce nového teoreticko-metodologického přístupu - postkritické perspektivy, která vychází z toho, že publikum (a) není médii výhradně oslovováno ve smyslu manipulace, (b) respektive nemá potřebu reagovat na mediální sdělení odmítavě ve smyslu ideologické konfrontace. Spíše jde o subverzivní hru „bez pravidel“. V závěru postuluje text několik výzkumných témat a otázek, které by měla postkritická teorie nových publik reflektovat.
In English
The article describes key variable which determine trasfromation of the television audiences and suggests the model of forming new audiences.
Links
GA14-03028S, research and development project |
|