Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1229857, author = {Volek, Jaromír}, address = {Praha, Bratislava}, booktitle = {KAŇKA, Petr, KOFRÁNKOVÁ, Václava, MAYEROVÁ, Indrid, ŠTOLL, Martin a kol. AUTOR-VIZE-MEZE-TELEVIZE.}, edition = {1.}, keywords = {autonomy fragmetation of new audiences fragmentation cultural narcissism post-critical paradigm spectacularization}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha, Bratislava}, isbn = {978-80-87912-36-2}, pages = {133-146}, publisher = {USTR - Ústav pro studium totalitních režimů a VŠMU - Bratislava: Vysoká škola múzických umění}, title = {Televizní publika ve věku digitální fragmentace}, year = {2015} }
TY - CHAP ID - 1229857 AU - Volek, Jaromír PY - 2015 TI - Televizní publika ve věku digitální fragmentace VL - sv. 1 PB - USTR - Ústav pro studium totalitních režimů a VŠMU - Bratislava: Vysoká škola múzických umění CY - Praha, Bratislava SN - 9788087912362 KW - autonomy fragmetation of new audiences fragmentation cultural narcissism post-critical paradigm spectacularization N2 - Text analyticky popisuje klíčové proměnné, které determinují. probíhající proměnu televizních publik v kontextu nástupu nových komunikačních technologií a navrhuje model formování nových publik jako souběhu čtyř procesů, které mají kořeny v modernitě, ale jejichž prolnutí vytváří novou pozdněmoderní kvalitu zahrnující: spektakularizaci každodennosti, tedy mediální konstrukci světa jako velké podívané, která musí být komodifikovatelná a současně stimuluje narcistně estetizační tlak prohlubující fragmentaci i autonomii členů publik. Jinými slovy, studie přibližuje hlubší proměny zkušenosti členů publik, včetně televizních. Zvláštní pozornost věnuje studie procesu fragmentarizace a posilování autonomie mediálních publik. Současně ukazuje, že naznačené sociotechnologieké proměny překračují hranice diskuse o roli mediálních publik, která byla po desetiletí neoddělitelně spojena s kritickým paradigmatem a argumentuje ve prospěch změny výzkumného paradigmatu. V tomto smyslu formuluje základní rámce nového teoreticko-metodologického přístupu - postkritické perspektivy, která vychází z toho, že publikum (a) není médii výhradně oslovováno ve smyslu manipulace, (b) respektive nemá potřebu reagovat na mediální sdělení odmítavě ve smyslu ideologické konfrontace. Spíše jde o subverzivní hru „bez pravidel“. V závěru postuluje text několik výzkumných témat a otázek, které by měla postkritická teorie nových publik reflektovat. ER -
VOLEK, Jaromír. Televizní publika ve věku digitální fragmentace. In \textit{KAŇKA, Petr, KOFRÁNKOVÁ, Václava, MAYEROVÁ, Indrid, ŠTOLL, Martin a kol. AUTOR-VIZE-MEZE-TELEVIZE.}. 1. vyd. Praha, Bratislava: USTR - Ústav pro studium totalitních režimů a VŠMU - Bratislava: Vysoká škola múzických umění, 2015, s.~133-146. sv. 1. ISBN~978-80-87912-36-2.
|