NOVOTNÁ, Jarmila, Jana JURČÍKOVÁ, Martin ZVONAŘ a Tomáš VESPALEC. Kritické a tvořivé myšlení v profesní přípravě pedagogů. In Mgr. Štěpán Vrubl a kol. Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy II. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 8-43. ISBN 978-80-210-6320-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6321-2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kritické a tvořivé myšlení v profesní přípravě pedagogů
Název anglicky Critical and creative thinking in the training of teachers
Autoři NOVOTNÁ, Jarmila (203 Česká republika), Jana JURČÍKOVÁ (203 Česká republika), Martin ZVONAŘ (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš VESPALEC (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy II, od s. 8-43, 36 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14510/13:00079567
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-6320-4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6321-2013
Klíčová slova česky edukace kompetence koncept pedagog tvořivé myšlení
Klíčová slova anglicky education competence draft pedagogue creative thinking
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 9. 4. 2015 13:59.
Anotace
Výzkum na téma Kritické a tvořivé myšlení v profesní přípravě pedagogů byl koncipován jako výzkumné šetření v oblasti zkoumání kognitivních kompetencí u studentů na vysoké škole, kdy jsme konkrétně zkoumali úroveň kritického myšlení a potenciálu k tvořivému myšlení pomocí psychodiagnostických testů. V úvodu jsme si položili základní otázku: Jaká je úroveň kognitivních klíčových kompetencí, kritického a tvořivého myšlení? Jsou rozvíjeny během studia na vysoké škole, konkrétně u sociálních pedagogů? Z výsledků psychodiagnostických testů je však patrné, že tato kompetence u studentů rozvíjena není.
Anotace anglicky
Research on Critical and creative thinking in the training of teachers was conceived as a research in the field of exploration of cognitive competencies of students in college, when we specifically examined the level of critical thinking and the potential for creative thinking by using psycho-diagnostic tests. In the introduction we posed the fundamental question: What is the level of cognitive key competencies, critical and creative thinking? Are developed while studying in college, specifically in social pedagogues? The results of psychodiagnostic tests, it is evident that this competence among students is not developed.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MUNázev: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Akronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu, 2.4 Partnerství a sítě
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 12:40