C 2014

Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění

KOPŘIVOVÁ, Jitka a Věra KNAPPOVÁ

Základní údaje

Originální název

Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění

Název česky

Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění

Název anglicky

The role of the teacher in the prevention of lifestyle diseases

Autoři

KOPŘIVOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra KNAPPOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Metabolický syndrom-mezioborový problém, od s. 97-107, 11 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/14:00079610

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-7539-9

Klíčová slova anglicky

the teacher; prevention; lifestyle diseases; professional competence; intervention programs; didactice principles

Štítky

Změněno: 19. 3. 2015 13:23, doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola pojednává o významném podílu role pedagoga na efektivitě výchovně vzdělávacího procesu za cílem prevence civilizačních onemocnění. Je zde řešena problematika plánování, organizace, realizace a vyhodnocování výchovně vzdělávacího procesu. V kapitole jsou rozebrány profesní kompetence pedagoga, didaktické zásady obecné a individuální a to ve vztahu k věkovým zvláštnostem, dle zdravotních oslabení a dle úrovně tělesné zdatnosti. Jsou zde uvedena základní kritéria pro sestavení individuálního intervenčního programu. V textu jsou podrobně rozebrány všechny didaktické zásady s odkazy na závěry prací našich i zahraničních odborníků.

Anglicky

This chapter discusses the important role of teacher to share the effectiveness of the educational process in order to prevent lifestyle diseases. There is the issue of planning, organization, implementation and evaluation of the educational process. The chapter dealt with professional competence of teachers, general and individual didactic principles according to the age of traits, according to the health impairments and the level of physical fitness. There are basic criteria for the compilation of individual intervention program. In the text we discuss in detail all didactic principles with reference to the conclusions of the domestic and foreign experts.

Návaznosti

CZ.1.07/2.4.00/17.0039, interní kód MU
Název: Vytvoření sítě odborných institucí participujících na boji proti výskytu metabolického syndromu
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vytvoření sítě odborných institucí participujících na boji proti výskytu metabolického syndromu, 2.4 Partnerství a sítě