2014
Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění
KOPŘIVOVÁ, Jitka a Věra KNAPPOVÁZákladní údaje
Originální název
Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění
Název česky
Role pedagoga v prevenci civilizačních onemocnění
Název anglicky
The role of the teacher in the prevention of lifestyle diseases
Autoři
KOPŘIVOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra KNAPPOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Metabolický syndrom-mezioborový problém, od s. 97-107, 11 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14510/14:00079610
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-7539-9
Klíčová slova anglicky
the teacher; prevention; lifestyle diseases; professional competence; intervention programs; didactice principles
Štítky
Změněno: 19. 3. 2015 13:23, doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
V originále
Kapitola pojednává o významném podílu role pedagoga na efektivitě výchovně vzdělávacího procesu za cílem prevence civilizačních onemocnění. Je zde řešena problematika plánování, organizace, realizace a vyhodnocování výchovně vzdělávacího procesu. V kapitole jsou rozebrány profesní kompetence pedagoga, didaktické zásady obecné a individuální a to ve vztahu k věkovým zvláštnostem, dle zdravotních oslabení a dle úrovně tělesné zdatnosti. Jsou zde uvedena základní kritéria pro sestavení individuálního intervenčního programu. V textu jsou podrobně rozebrány všechny didaktické zásady s odkazy na závěry prací našich i zahraničních odborníků.
Anglicky
This chapter discusses the important role of teacher to share the effectiveness of the educational process in order to prevent lifestyle diseases. There is the issue of planning, organization, implementation and evaluation of the educational process. The chapter dealt with professional competence of teachers, general and individual didactic principles according to the age of traits, according to the health impairments and the level of physical fitness. There are basic criteria for the compilation of individual intervention program. In the text we discuss in detail all didactic principles with reference to the conclusions of the domestic and foreign experts.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/17.0039, interní kód MU |
|