PROKOPOVÁ, Radka a Karel ČERVENKA. Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 31-41. ISBN 978-80-210-7610-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
Název česky Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
Název anglicky Educational Needs of Exceptionally Gifted Students
Autoři PROKOPOVÁ, Radka a Karel ČERVENKA.
Vydání Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, od s. 31-41, 11 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky mimořádně nadaný žák; výchovné potřeby; výchovné přístupy
Klíčová slova anglicky exceptionally gifted pupil; educational needs; educational attitude
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 24. 3. 2015 12:34.
Anotace
Kapitola představuje mimořádně nadané děti, jejich osobnostní charakteristiky či jejich problémové projevy, zmiňuje také předsudky o mimořádně nadaných dětech, se kterými se můžeme v populaci setkat. Text vychází ze závěrů výzkumné sondy, která byla zaměřena na pohled učitelů a vychovatelů na výchovu mimořádně nadaných žáků, na jejich osobnostní rysy a výchovné potřeby. Kvalitativní výzkum byl prováděn formou rozhovorů s pedagogy mimořádně nadaných žáků na základní škole.
Anotace anglicky
The chapter deals with the issue of exceptionally gifted children, their personality characteristics or their problematic behavioural, also mentions the prejudices of exceptionally gifted children, which we can meet in the population. The text presents some findings of qualitative research on teachers‘view on the issue.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 18:36