2014
Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
PROKOPOVÁ, Radka a Karel ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
Název česky
Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
Název anglicky
Educational Needs of Exceptionally Gifted Students
Autoři
PROKOPOVÁ, Radka a Karel ČERVENKA
Vydání
Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, od s. 31-41, 11 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky
mimořádně nadaný žák; výchovné potřeby; výchovné přístupy
Klíčová slova anglicky
exceptionally gifted pupil; educational needs; educational attitude
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 12:34, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Kapitola představuje mimořádně nadané děti, jejich osobnostní charakteristiky či jejich problémové projevy, zmiňuje také předsudky o mimořádně nadaných dětech, se kterými se můžeme v populaci setkat. Text vychází ze závěrů výzkumné sondy, která byla zaměřena na pohled učitelů a vychovatelů na výchovu mimořádně nadaných žáků, na jejich osobnostní rysy a výchovné potřeby. Kvalitativní výzkum byl prováděn formou rozhovorů s pedagogy mimořádně nadaných žáků na základní škole.
Anglicky
The chapter deals with the issue of exceptionally gifted children, their personality characteristics or their problematic behavioural, also mentions the prejudices of exceptionally gifted children, which we can meet in the population. The text presents some findings of qualitative research on teachers‘view on the issue.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|