C 2014

Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků

PROKOPOVÁ, Radka a Karel ČERVENKA

Základní údaje

Originální název

Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků

Název česky

Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků

Název anglicky

Educational Needs of Exceptionally Gifted Students

Autoři

PROKOPOVÁ, Radka a Karel ČERVENKA

Vydání

Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, od s. 31-41, 11 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7610-5

Klíčová slova česky

mimořádně nadaný žák; výchovné potřeby; výchovné přístupy

Klíčová slova anglicky

exceptionally gifted pupil; educational needs; educational attitude

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 12:34, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola představuje mimořádně nadané děti, jejich osobnostní charakteristiky či jejich problémové projevy, zmiňuje také předsudky o mimořádně nadaných dětech, se kterými se můžeme v populaci setkat. Text vychází ze závěrů výzkumné sondy, která byla zaměřena na pohled učitelů a vychovatelů na výchovu mimořádně nadaných žáků, na jejich osobnostní rysy a výchovné potřeby. Kvalitativní výzkum byl prováděn formou rozhovorů s pedagogy mimořádně nadaných žáků na základní škole.

Anglicky

The chapter deals with the issue of exceptionally gifted children, their personality characteristics or their problematic behavioural, also mentions the prejudices of exceptionally gifted children, which we can meet in the population. The text presents some findings of qualitative research on teachers‘view on the issue.

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty