2014
Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces
RADIMÁKOVÁ, Paulína a Karel ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces
Název česky
Pohled dětí z výchovných ústavů a nízkoprahových klubů na intervenční proces
Název anglicky
Intervention process of the point of view of children from eduacational institutions and low-threshold clubs
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, od s. 88-100, 13 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky
výchovný ústav; nízkoprahový klub; intervence; perspektiva; poruchy chování; adolescent; podpora
Klíčová slova anglicky
educational institution; low-threshold club; intervention; perspective; behavioural disorder; adolescent; support
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 12:45, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Kapitola pojednáva o problematike intervenčného procesu do situácie tzv. problémových detí (s problémom či poruchou správania). Jadrom kapitoly je prezentácia výsledkov výskumnej sondy, ktorá bola zameraná práve na problematiku intervencie do situácie detí a mládeže s poruchami správania v dvoch odlišných prostrediach – vo výchovných ústavoch a nízkoprahových kluboch. V centre záujmu bola otázka, ako samotné deti a mládež prijímajú proces intervencie, prostredie a pracovníkov a tým aj ako sú otvorení voči intervenčnému procesu a chcú dosiahnuť zmenu. Výskumnej sondy sa zúčastnili deti a mladiství z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov.
Anglicky
This chapter deals with the intervention process related to the situation of "problem children" (with behavioural problem or disorder). The chapter is based on the results of a research, which focused on the intervention process in relation to the situation of the children and young people with behavioural disorder in two different kinds of environment – educational institutions and low-threshold clubs. At the core of the research was the question how these children and the young people perceive the intervention process, environment and staff, and thus to which extent they are open to the intervention process and willing to make some change. The researched sample consisted of children and young people from educational institutions and low-threshold clubs.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|