RADIMÁKOVÁ, Paulína a Karel ČERVENKA. Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 88-100. ISBN 978-80-210-7610-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces
Název česky Pohled dětí z výchovných ústavů a nízkoprahových klubů na intervenční proces
Název anglicky Intervention process of the point of view of children from eduacational institutions and low-threshold clubs
Autoři RADIMÁKOVÁ, Paulína a Karel ČERVENKA.
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, od s. 88-100, 13 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky výchovný ústav; nízkoprahový klub; intervence; perspektiva; poruchy chování; adolescent; podpora
Klíčová slova anglicky educational institution; low-threshold club; intervention; perspective; behavioural disorder; adolescent; support
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 24. 3. 2015 12:45.
Anotace
Kapitola pojednáva o problematike intervenčného procesu do situácie tzv. problémových detí (s problémom či poruchou správania). Jadrom kapitoly je prezentácia výsledkov výskumnej sondy, ktorá bola zameraná práve na problematiku intervencie do situácie detí a mládeže s poruchami správania v dvoch odlišných prostrediach – vo výchovných ústavoch a nízkoprahových kluboch. V centre záujmu bola otázka, ako samotné deti a mládež prijímajú proces intervencie, prostredie a pracovníkov a tým aj ako sú otvorení voči intervenčnému procesu a chcú dosiahnuť zmenu. Výskumnej sondy sa zúčastnili deti a mladiství z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov.
Anotace anglicky
This chapter deals with the intervention process related to the situation of "problem children" (with behavioural problem or disorder). The chapter is based on the results of a research, which focused on the intervention process in relation to the situation of the children and young people with behavioural disorder in two different kinds of environment – educational institutions and low-threshold clubs. At the core of the research was the question how these children and the young people perceive the intervention process, environment and staff, and thus to which extent they are open to the intervention process and willing to make some change. The researched sample consisted of children and young people from educational institutions and low-threshold clubs.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 22:30