C 2014

Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces

RADIMÁKOVÁ, Paulína a Karel ČERVENKA

Základní údaje

Originální název

Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces

Název česky

Pohled dětí z výchovných ústavů a nízkoprahových klubů na intervenční proces

Název anglicky

Intervention process of the point of view of children from eduacational institutions and low-threshold clubs

Vydání

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, od s. 88-100, 13 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7610-5

Klíčová slova česky

výchovný ústav; nízkoprahový klub; intervence; perspektiva; poruchy chování; adolescent; podpora

Klíčová slova anglicky

educational institution; low-threshold club; intervention; perspective; behavioural disorder; adolescent; support

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 12:45, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola pojednáva o problematike intervenčného procesu do situácie tzv. problémových detí (s problémom či poruchou správania). Jadrom kapitoly je prezentácia výsledkov výskumnej sondy, ktorá bola zameraná práve na problematiku intervencie do situácie detí a mládeže s poruchami správania v dvoch odlišných prostrediach – vo výchovných ústavoch a nízkoprahových kluboch. V centre záujmu bola otázka, ako samotné deti a mládež prijímajú proces intervencie, prostredie a pracovníkov a tým aj ako sú otvorení voči intervenčnému procesu a chcú dosiahnuť zmenu. Výskumnej sondy sa zúčastnili deti a mladiství z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov.

Anglicky

This chapter deals with the intervention process related to the situation of "problem children" (with behavioural problem or disorder). The chapter is based on the results of a research, which focused on the intervention process in relation to the situation of the children and young people with behavioural disorder in two different kinds of environment – educational institutions and low-threshold clubs. At the core of the research was the question how these children and the young people perceive the intervention process, environment and staff, and thus to which extent they are open to the intervention process and willing to make some change. The researched sample consisted of children and young people from educational institutions and low-threshold clubs.

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty