JUNOVÁ, Pavlína a Karel ČERVENKA. Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda. In Vojtová, V., Červenka, K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 152-161. ISBN 978-80-210-7610-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda
Název česky Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda
Název anglicky The role of teacher's personal experiences within the process of eduaction of children with behavioural disorders
Autoři JUNOVÁ, Pavlína a Karel ČERVENKA.
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. od s. 152-161, 10 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky Pomáhající profese; životní zkušenost; motivace; syndrom pomáhajících; kompetence speciálního pedagoga; potřeby klienta
Klíčová slova anglicky helping profession; life experience; motivation; helping syndrome; special educator´s competences; needs of client
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 24. 3. 2015 13:05.
Anotace
Tato kapitola se zabývá přístupem speciálních pedagogů ke své práci a k dětem s poruchami chování. Zaměřujeme se na souvislosti životní zkušeností speciálních pedagogů a na motivaci pro výkon pomáhající profese. Jádrem kapitoly jsou některé z výsledů kvalitativní výzkumné sondy, která zjišťovala, jaké konkrétní aspekty z životní zkušenosti speciálních pedagogů se podle nich promítají do jejich práce s klientem a jak konkrétně tyto zkušenosti ovlivňují jejich způsob práce. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak konkrétně životní zkušenost ovlivňuje speciální pedagogy v jejich práci a volbě povolání. Participanty výzkumu byli speciální pedagogové v etopedických zařízeních.
Anotace anglicky
This chapter deals with the special educator´s attention to their professions and to their clients in the context of their life experience and in the context of their motivation to work in helping professions. The chapter is based on main findings of qualitative research, which studied specific aspects of teacher’s personal experience and their relationship to the profession. The aim of the research was to find out how the special educator´s life experiences influence their understanding of the profession and to find out their opinions on their motivation for the choice of the profession.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 18:28