2015
Le jeu et la littérature enfantine au Salvador
POUČOVÁ, MarcelaZákladní údaje
Originální název
Le jeu et la littérature enfantine au Salvador
Název česky
Hra a dětská literatura v Salvadoru
Název anglicky
Play and Children's Literature in El Salvador
Autoři
Vydání
Les enjeux du jeu en littérature de jeunesse, 2015
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
hra; dětská literatura; Salvador
Klíčová slova anglicky
game; children's literature; El Salvador
Změněno: 10. 3. 2016 13:41, Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
V originále
La littérature enfantine fait en Europe la partie intégrante de l'enseignement scolaire depuis la fin du 19e siècle. Depuis les années 1920 et notamment grâce à des Editions Père Castor en France les différents jeux associés à l'apprentissage de la lecture constituent un procédé important assurant aux enfants une meilleure compréhension d'un texte écrit. Depuis, l'enseignemennt de la compréhension écrite enrichie par le jeux s'est introduit aux écoles primaires de l'Europe entière. Une brève présentation de la lecture enfantine et de l'utilisation du jeu dans l'enseigment scolaire et ainsi que l'utilisation du jeu dans l'éducation des adultes au Salvador, un pays d'Amérique centrale, essayera de faire point de la problématique.
Česky
V Evropě tvoří dětská literatura nedílnou součást školního vzdělávání již od konce 19. století. Od 20. let století dvacátého jsou především díky edici Père Castor zařazovány do výuky i nejrůznější didaktické hry podporující rozvoj čtenářských dovedností a lepší pochopení textu. Od té doby se tento způsob výuky rozšířil po celé Evropě. Představení využití hry ve školní výuce ale i při vzdělávání dospělých v Salvadoru, jedné ze zemí Střední Ameriky, se pokusí o stručné shrnutí tamní situace.
Anglicky
Since the late 19th century, children's literature has played an important part in the educational system in Europe. Since the 1920s, mainly thanks to the Père Castor series, various didactic games have been included, aiming to develop reading skills and a better understanding of the text and this approach has then spread throughout Europe. This paper presents an introduction of play and games in the school curriculum as well as adult education in El Salvador, Central America, together with a brief outline of the local situation there.