FRANKOVÁ, Alena. Prístupy k inkluzívnemu vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia z pohľadu učiteľov v spolupráci s externými poradenskými subjektmi a rodičmi v Slovenskej republike. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 233 s. ISBN 978-80-210-7558-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prístupy k inkluzívnemu vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia z pohľadu učiteľov v spolupráci s externými poradenskými subjektmi a rodičmi v Slovenskej republike
Název česky Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání žáků s vývojovými poruchami učení z pohledu učitelů ve spolupráci s externími poradenskými subjekty a rodiči ve Slovenské republice
Název anglicky Approaches to inclusive education of students with developmental learning disorders from the perspective of teachers in collaboration with external advisory bodies and parents in the Slovak Republic
Autoři FRANKOVÁ, Alena (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, 233 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079996
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7558-0
Klíčová slova česky speciální – pedagogická podpora; emocionální prožívání; poradenské služby a podporné opatření, centrum pedagogicko – psychologického poradenství a prevence; mobilní speciální – pedagogické služby
Klíčová slova anglicky special educational support; emotional experience; consulting services and support measures; the center of pedagogical-psychological counseling and prevention; mobile special pedagogical service
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 7. 4. 2015 12:18.
Anotace
Monografia je venovaná analýze problematiky vzdelávania žiakov s vývinovými poruchami učenia v inkluzívnej škole v Slovenskej republike a prístupmi učiteľov k uvedenej skupine žiakov. Vo svojej teoretickej časti sa zameriava na okruh žiakov s vývinovými poruchami učenia a ich charakteristikou; rieši otázku školského výkonu žiakov a ich emocionálneho prežívania. Ďalej sa venuje štandardom špeciálno-pedagogickej podpory, procesom inkluzívneho vzdelávania v systéme platných legislatívnych noriem a zaoberá sa aj možnosťou poskytovania pedagogicko-psychologických poradenských služieb pre uvedenú skupinu žiakov. Empirická časť monografie je zameraná na analýzu prístupov k inkluzívnemu vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia v Slovenskej republike z pohľadu učiteľov v spolupráci s poradenskými zariadeniami a rodičmi.
Anotace česky
Monografie je věnována analýze problematiky vzdělávání žáků s vývojovými poruchami učení v inkluzivní škole ve Slovenské republice a přístupy učitelů k uvedené skupině žáků. Ve své teoretické části se zaměřuje na okruh žáků s vývojovými poruchami učení a jejich charakteristikou; řeší otázku školního výkonu žáků a jejich emocionálního prožívání. Dále se věnuje standardům speciální – pedagogické podpory, procesům inkluzivního vzdělávání v systému platných legislativních norem a zabývá se i možnostmi poskytování pedagogicko – psychologických poradenských služeb pro uvedenou skupinu žáků. Empirická část monografie je zaměřená na analýzu přístupů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s vývojovými poruchami učení ve Slovenské republice z pohledu učitelů ve spolupráci s poradenskými zařízeními a rodiči.
Anotace anglicky
The monography is devoted to the analysis of problems of education of students with developmental learning disabilities in inclusive schools in the Slovak Republic and attitudes of teachers towards this group of students. In its theoretical part focuses on the group of pupils with developmental learning disorders and their characteristics; analyzing the issue of school pupils' performance and their emotional survival. Furthermore, it is aiming at the standards of special pedagogical support, the processes of inclusive education in the system of valid legislative norms and discusses the possibility of providing educational and psychological counseling services for that group of students. The empirical part of the monography focuses on the analysis of approaches to inclusive education for students with learning defects in the Slovak Republic from the perspective of teachers in cooperation with counseling facilities and parents. The monography is devoted to the analysis of problems of education of students with developmental learning disabilities in inclusive schools in the Slovak Republic and attitudes of teachers towards this group of students. In its theoretical part focuses on the group of pupils with developmental learning disorders and their characteristics; analyzing the issue of school pupils' performance and their emotional survival. Furthermore, it is aiming at the standards of special pedagogical support, the processes of inclusive education in the system of valid legislative norms and discusses the possibility of providing educational and psychological counseling services for that group of students. The empirical part of the monography focuses on the analysis of approaches to inclusive education for students with learning defects in the Slovak Republic from the perspective of teachers in cooperation with counseling facilities and parents.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 07:18