Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1297438, author = {Češková, Tereza and Knecht, Petr}, booktitle = {Škola a její křižovatky, 22. konference České pedagogické společnosti}, keywords = {problem-solving competence; problem tasks; phases of the problem task solving cycle; problem typology}, language = {cze}, title = {Kam se vytratil problém? Srovnání vybraných charakteristik problémových úloh na 1. a 2. stupni ZŠ}, year = {2015} }
TY - CONF ID - 1297438 AU - Češková, Tereza - Knecht, Petr PY - 2015 TI - Kam se vytratil problém? Srovnání vybraných charakteristik problémových úloh na 1. a 2. stupni ZŠ KW - problem-solving competence KW - problem tasks KW - phases of the problem task solving cycle KW - problem typology N2 - Problémovou výuku je možné považovat za jednu z důležitých komponent produktivní kultury vyučování a učení. Požadavek na řešení problémových učebních úloh mj. vyplývá z cílového nastavení kurikulárních dokumentů, dle kterých by vzdělávání mělo směřovat k rozvíjení kompetence k řešení problémů. Na základě analýzy videozáznamů hodin přírodovědy (1. st. ZŠ) a zeměpisu (2. st. ZŠ) se v příspěvku budeme snažit zodpovědět: (a) v jaké míře jsou problémové úlohy ve výuce na obou stupních ZŠ zastoupeny, (b) jak jsou problémové úlohy na obou stupních ZŠ didakticky koncipovány – z hlediska typů problémů a z hlediska (ne)přítomnosti jednotlivých fází cyklu řešení problémových úloh. Výsledky výzkumu indikují překvapivá zjištění hovořící ve prospěch větší didaktické elaborovanosti problémových úloh pozorovaných na 1. stupni ZŠ. Zjištění se autoři snaží hlouběji interpretovat. Vznik příspěvku byl podpořen projektem GA ČR GA14-06480S Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky. ER -
ČEŠKOVÁ, Tereza a Petr KNECHT. Kam se vytratil problém? Srovnání vybraných charakteristik problémových úloh na 1. a 2. stupni ZŠ. In \textit{Škola a její křižovatky, 22. konference České pedagogické společnosti}. 2015.
|