2014
Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilienčního konceptu
PUNOVÁ, Monika, Jitka NAVRÁTILOVÁ, Kateřina KUBALČÍKOVÁ, Zdeňka DOHNALOVÁ, Stanislava ŠEVČÍKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilienčního konceptu
Název anglicky
Social Work Practice in the context of resilience concept
Autoři
PUNOVÁ, Monika, Jitka NAVRÁTILOVÁ, Kateřina KUBALČÍKOVÁ, Zdeňka DOHNALOVÁ, Stanislava ŠEVČÍKOVÁ a Anna JÍLKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 224 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-7337-1
Klíčová slova česky
resilience, deficitní modely, perspektiva zaměřená na silné stránky jedince; praxe; supervize; sociální práce; studenti
Klíčová slova anglicky
resilience; deficit models; strength based perspective; practice training; supervision; social work; students
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 4. 2015 10:03, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Kniha ,,Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilience" prezentuje nový směr pohledu na přípravu sociálních pracovníků na jejich budoucí profesi. Zatímco dosavadní vzdělávací přístupy kladly důraz na problémy v životech klientů a zaměřovaly výuku směrem k řešení těchto deficitů, autoři monografie nahlížejí na přípravu studentů sociální práce skrze perspektivu silných stránek (Strengths-based Perspective), zvláště pak resilienčního konceptu. Takto zaměřené vzdělávání vychází z předpokladu, že silné stránky klientů se stávají přirozenými zdroji, prostřednictvím nichž mohou dosáhnout požadovaných změn ve své obtížné životní situaci. Tato teoretická východiska umožňují nejenom zásadní změnu v přístupu ke klientům, ale zároveň rozšiřují možnosti, jak připravit studenty na obtíže a náročnost, které s sebou přináší výkon sociální práce. Monografie si klade za cíl odpovědět na otázku: *Jakým způsobem lze v rámci praktického vzdělávání rozvíjet resilienční schopnosti u studentů sociální práce*? Publikace opírající se o řadu a výzkumných poznatků předkládá vybrané teoretické přístupy ke vzdělávání, v rámci nichž identifikujeme možnosti využití konceptu resilience a zároveň ukazujeme praktické aplikace využití toto konceptu na úrovni individuální, skupinové a komunitní sociální práce.
Anglicky
The book: Social Work Practice in the context of resilience concept focuses on a new perspective of social workers practical training. Its starting point is a Strengths-Based Perspective. It is based on the fundamental assumption that the strengths of clients become natural resources through which they can achieve the desired changes in their difficult life situation. We decided to work with the resilience concept that supports the person (whether a student, client or social worker) in terms of their strengths and which supports their ability to cope with adverse life situations. Individual contributions are focused on those aspects of education that encourage resilience capabilities in students that make them able to manage the demands of practical social work. The ability to survive seems to be more than topical for social work in the context of the problems that it is facing today. The monograph is devoted to the question: How to evolve a resilience ability on practical training of social work students? Publication consist of number empirical findings which includes selected theoretical bases of practical training through resilience elements.