BERÁNEK, Jaroslav. Geometrická představivost v matematických úlohách. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Univerzitas Catholica, 2015, roč. 14, č. 2, s. 38-42. ISSN 1336-2232.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Geometrická představivost v matematických úlohách
Název anglicky Geometric Imagination in Mathematical Problems
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok, Univerzitas Catholica, 2015, 1336-2232.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00082762
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Geometrická představivost; matematická úloha; vyučování matematice
Klíčová slova anglicky Geometric imagination; mathematical problems; teaching of mathematics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 5. 12. 2018 09:05.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. Obsahuje několik zajímavých úloh sloužících k rozvoji myšlení studentů, zejména k rozvíjení jejich geometrické představivosti. Ukazuje se (např. hodnocení maturity a matematických soutěží), že rozvíjení geometrické představivosti (zejména prostorové) není na základních a středních školách věnována dostatečná pozornost a proto je nutné toto téma do výuky pravidelně zařazovat, a to již od 1. stupně základní školy.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. It contains several interesting problems aimed at the development of students mathematical thinking, especially their geometric imagination. According to the results of maturita exams and mathematics competitions, it is suggested that at schools this area is not devoted enough attention, so teachers should insert this topis into lessons regularly, even from the elementary stage.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:43