D 2015

Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education

TRNA, Josef

Základní údaje

Originální název

Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education

Název česky

Jednoduché experimenty ve formování přírodovědných pojmů v primárním přírodovědném vzdělávání

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Orlando, USA, IMCIC'15 - ICSIT 2015, The 6th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 6th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II, od s. 127-130, 4 s. 2015

Nakladatel

International Institute of Informatics and Systemics

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00095782

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-941763-20-9

Klíčová slova česky

pojmy; design-based research; formování; primární přírodovědné vzdělávání; jednoduché experimenty

Klíčová slova anglicky

concepts; design-based research; formation; primary science education; simple experiments

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2018 10:17, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Simple experiments play an important role in the formation of concepts in all science education, including primary science education. Using design-based research, we implemented some simple experiments for the formation of science concepts. We try to answer the research question concerning finding simple experiments which can develop the formation of science concepts in primary science education. The study also presents research results in the form of examples of appropriate types of simple experiments.

Česky

Jednoduché experimenty hrají významnou roli při formování pojmů v celém přírodovědném vzdělávání, včetně primárního přírodovědného vzdělávání. Pomocí design-based research jsme implementovali některé jednoduché experimenty do formování přírodovědných pojmů. Pokusili jsme se odpovědět na výzkumnou otázku týkající se hledání jednoduchých experimentů, které mohou napomoci formování přírodovědných pojmů v primárním přírodovědném vzdělávání. Studie také prezentuje výsledky výzkumu ve formě příkladů vhodných typů jednoduchých experimentů.

Návaznosti

266589, interní kód MU
Název: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce