J 2015

Development of Communicating about Notions in Geometry at Primary Schools

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

Development of Communicating about Notions in Geometry at Primary Schools

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok, Univerzitas Catholica, 2015, 1336-2232

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00082787

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Plane geometry; geometric concepts; case study

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2016 16:33, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Anotace

V originále

Geometry is an essential part of every person's life. We need spatial sense in everyday activities to be able to orientate ourselves with respect to the surroundings. To develop spatial sense, we must have many experiences that focus on geometric relationships. One of activities that work with geometry relationships is described in the contribution. We show how two children of the third grade work with geometric concepts and how they use their autonomous language to describe reality. The outcome arised in the frame of research with mathematically gifted pupils.