BUDÍNOVÁ, Irena. Development of Communicating about Notions in Geometry at Primary Schools. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Univerzitas Catholica, 2015, XIV., č. 2, s. 43-47. ISSN 1336-2232.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Development of Communicating about Notions in Geometry at Primary Schools
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok, Univerzitas Catholica, 2015, 1336-2232.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00082787
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Plane geometry; geometric concepts; case study
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Změněno: 29. 2. 2016 16:33.
Anotace
Geometry is an essential part of every person's life. We need spatial sense in everyday activities to be able to orientate ourselves with respect to the surroundings. To develop spatial sense, we must have many experiences that focus on geometric relationships. One of activities that work with geometry relationships is described in the contribution. We show how two children of the third grade work with geometric concepts and how they use their autonomous language to describe reality. The outcome arised in the frame of research with mathematically gifted pupils.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 22:54