LUKÁŠOVÁ, Růžena a Daria KUCHAŘOVÁ. Core Values of Czech and British Universities from the Perspective of Strategic Management and Stakeholder Theory. The International Journal of Interdisciplinary Organizational Studies. Common Ground Publishing, 2015, roč. 10, č. 2, s. 33-50. ISSN 2324-7649.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Core Values of Czech and British Universities from the Perspective of Strategic Management and Stakeholder Theory
Název česky Klíčové hodnoty českých a britských univerzit z pohledu strategického managementu a stakeholderské teorie
Autoři LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Daria KUCHAŘOVÁ (643 Rusko, domácí).
Vydání The International Journal of Interdisciplinary Organizational Studies, Common Ground Publishing, 2015, 2324-7649.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/15:00082788
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky Vysoké školy; organizační kultura ; organizační hodnoty; stakeholderská teorie ;
Klíčová slova anglicky Higher Education; Organizational Culture; Organizational Values; Stakeholder Theory
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Změněno: 6. 10. 2015 22:52.
Anotace
With the change of political regime, the possible free movement within the European Union, the advancing globalization, and the fast progress of information technologies, Czech universities, as well as universities of other post-communist states, appeared in a situation when they need to be internationally competitive. It is not sufficient any more to concentrate only on traditional values of the academia. It means to accept a managerial way of thinking, implement procedures of strategic management, and build the organizational culture that will support accomplishment of strategic objectives. The paper presents the results of a qualitative study whose aims were to compare the core values of Czech and British universities and to find out to what extent the universities have formulated the core values and what indicates their contents – how universities (in different conditions of historical development) perceive and declare their roles and what they consider important. The data were gained from web sites and by an analysis of the available strategic documents of the examined universities; the core values were categorized and compared. The found differences are interpreted in the context of strategic management and the stakeholder theory.
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 13:58