Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1298743, author = {Kirkosová, Kateřina}, booktitle = {Megatrendy a médiá: Mediálna farma – totemy a tabu}, keywords = {sociology of art; symbolic capital; economic capital; book publishing; brand}, language = {cze}, title = {Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli}, url = {https://www.academia.edu/12164591/Chceme_b%C3%BDt_Applem_mezi_nakladateli_strategie_budov%C3%A1n%C3%AD_brandu_v_sou%C4%8Dasn%C3%A9m_%C4%8Desk%C3%A9m_nakladatelsk%C3%A9m_poli}, year = {2015} }
TY - CONF ID - 1298743 AU - Kirkosová, Kateřina PY - 2015 TI - Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli KW - sociology of art KW - symbolic capital KW - economic capital KW - book publishing KW - brand UR - https://www.academia.edu/12164591/Chceme_b%C3%BDt_Applem_mezi_nakladateli_strategie_budov%C3%A1n%C3%AD_brandu_v_sou%C4%8Dasn%C3%A9m_%C4%8Desk%C3%A9m_nakladatelsk%C3%A9m_poli N2 - V tomto příspěvku chápu knižní průmysl jako významnou součást širšího mediálního průmyslu a soustředím se na strategie pro vytváření a upevňování obchodní značky v současném českém nakladatelském poli. V návaznosti na konceptualizaci uměleckého pole francouzského sociologa Pierra Bourdieu chápu knižní nakladatele jako svého druhu dvojí agenty. Ideálně musejí umět funkčně a invenčně skloubit logiku světa umění a logiku světa obchodu, jež jsou často vnímány jako protikladné až neslučitelné. Představím způsoby, jak se s tímto inherentním pnutím vyrovnávají malí, střední i velcí nakladatelé a zaměřím se na mechanismy budování edičního profilu či způsoby zvýznamňování značky mezi žánrově či tematicky podobnou produkcí. Shrnu, jakou roli hraje nakladatelská značka pro čtenáře a jakou pro obchodní partnery (např. při jednání s literárními agenturami). Závěrem se pokusím zhodnotit, jaký manévrovací prostor nakladatelství spolu s rozpoznatelnou značkou jakožto specifickou formou symbolického kapitálu získává, například pro hodnotové rekódování hierarchie literárních žánrů (krimi, erotická literatura). ER -
KIRKOSOVÁ, Kateřina. Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli. In \textit{Megatrendy a médiá: Mediálna farma – totemy a tabu}. 2015.
|