ČERNÝ, Michal. Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat. Paideia. Praha: Univerzita Karlova, 2014, XI, č. 1, s. nestránkováno, 10 s. ISSN 1214-8725.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat
Název anglicky Philosophical Aspects of Artificial Intelligence in the Context of Educational Paradigms
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Paideia, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1214-8725.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00080213
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky umělá inteligence; konstruktivismus; pedagogika; etika; Turingův stroj
Klíčová slova anglicky artificial intelligence; constructivism; education; ethics; Turing machine
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 1. 3. 2018 11:00.
Anotace
Článek se zabývá umělou inteligenci a jeho definici vůbec v kontextu aplikace ve vzdělávání. Představuje základní schematické postupy založené na symbolickém funkcionalismu, konektivismu nebo robotického funkcionalismu. Poskytuje širší syntézu v rámci základních otázek týkajících se filosofie výchovy.
Anotace anglicky
Paper discusses the artificial intelligence and its definition at all in the context of the application in education. Presents basic schematic procedures based on symbolic functionalism, connectivism or robotic functionalism. It provides a broader synthesis within the fundamental issues related to the philosophy of education. At the end of the discussion the possibility of replacing the teacher computer system.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 23:10