SHMIDT, Victoria. Child welfare discourses and practices in the Czech lands: the segregation of Roma and disabled children during the nineteenth and twentieth centuries. Online. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2015, 130 s. Child welfare discourses and practices in the Czech lands: the segregation of Roma and disabled children during the nineteenth and twentieth centuries. ISBN 978-80-210-7834-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7834-2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Child welfare discourses and practices in the Czech lands: the segregation of Roma and disabled children during the nineteenth and twentieth centuries
Název česky Diskurz a praxe péče o děti v českých zemích: segregace romských dětí a dětí s postižením od 19. století po současnost
Autoři SHMIDT, Victoria (643 Rusko, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 130 s. Child welfare discourses and practices in the Czech lands: the segregation of Roma and disabled children during the nineteenth and twentieth centuries, 2015.
Nakladatel MUNI PRESS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00082812
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7834-5
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7834-2015
Klíčová slova česky blahobyt dětí; romské etnikum; dětí s postižením v České zemi
Klíčová slova anglicky child welfare; Roma; children with disabilities Czech lands
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Victoria Shmidt, Ph.D., učo 320753. Změněno: 1. 3. 2018 14:11.
Anotace
Despite attempts to propose a better understanding of the sources and the consequences of segregation, the discourses and practices associated with Roma and disabled children in the Czech Republic remain extremely politicised and to some extent separated from interdisciplinary approaches which can potentially exploring segregation in its appropriate theoretical framework. The book explores the formation of institutions and discourses regarding education and social care for Roma and disabled children in the Czech lands over last 150 years. In line with the principle of historisation, the author explains the contemporary path dependence of child welfare blocking the reform towards the integration of Roma and disabled by the institutional discourse-analysis based upon archive materials, professional periodicals and secondary surveys.
Anotace česky
Přes veškeré pokusy o lepší porozumění příčinám a důsledkům segregace dětí romského etnika a dětí se zdravotním postižením v ČR zůstává tato silně zpolitizovaná problematika na okraji zájmu mnoha vědeckých disciplín. Chybí zejména interdisciplinární přístup, který by dokázal prohloubit současné poznání a pomohl tak vypracovat ucelenou teorii segregace. Tato kniha sleduje formování institucí a diskursů, týkajících se vzdělávání a sociální péče, které byly a jsou za posledních 150 let v českých zemích určené dětem s postižením a dětem romského etnika. V souladu se zásadou historizace používá autorka institucionální diskurs-analýzu, kdy na základě zkoumání v archivech, rozboru odborných periodik a sekundárních výzkumů vysvětluje současné nedostatky a limity reforem směrujících k integraci dětí s postižením a romského etnika.
Návaznosti
EE2.3.30.0037, projekt VaVNázev: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 12:31