W 2015

Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole.

CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ

Základní údaje

Originální název

Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole.

Název anglicky

Mentoring and its use in the Profession: the Benefits and Pitfalls in the Implementation of the Nursery and Primary School.

Autoři

CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ

Vydání

2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mentor; podporovaný učitel; mentoring; zavádění změny; další profesní rozvoj

Klíčová slova anglicky

mentor; supported by teacher; mentoring; implementation of changes;continuing professional development
Změněno: 11. 2. 2016 09:29, Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.

Anotace

V originále

Workshop byl realizován v rámci konference Učitel a jeho profesní rozvoj v rámci projektu „Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.“, r. č. projektu (CZ.1.07/1.3.00/48.0022).Workshop byl realizován ve dvou částech. První část se zaměřila na podporu učitelů při zvládání nové role interního mentora v mateřské škole. Cílem bylo definovat přínosy a úskalí zavádění nové pracovní role do mateřské školy a také do jejich profesního života. V rámci workshopu byla část aktivit zaměřena na procvičování mentorských dovedností při práci s audionahrávkou mentorského rozhovoru. Druhá část workshopu se zaměřovala na zavádění mentorské podpory jako nástroje dalšího profesního rozvoje pedagogických pracovníků mateřské školy. Cílem bylo definovat přínosy a úskalí z pohledu řídících pracovníků školy a navrhnout postup zavádění interního mentoringu v nejbližším časovém horizontu.

Anglicky

The workshop was held at the conference Teacher and professional Development within the framework of the project "Development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education." r. no. Project (CZ.1.07 / March 1, 00 / 48.0022). The workshop was conducted in two parts. The first part focused on supporting teachers in dealing with the new role of internal mentor in kindergarten. The aim was to define the benefits and pitfalls of implementation of new working roles in kindergarten and in their professional lives. The workshop was part of activities aimed at practicing mentoring skills while working with a mentor interview audios. The second part of the workshop focused on introducing mentoring support as a tool for further professional development of teaching staff of the kindergarten. The aim was to define the benefits and pitfalls in terms of managerial staff and propose the introduction of internal mentoring process in the near term.

Návaznosti

CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MU
Název: Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání., 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení