2015
Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole.
CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁZákladní údaje
Originální název
Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole.
Název anglicky
Mentoring and its use in the Profession: the Benefits and Pitfalls in the Implementation of the Nursery and Primary School.
Autoři
CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ
Vydání
2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
mentor; podporovaný učitel; mentoring; zavádění změny; další profesní rozvoj
Klíčová slova anglicky
mentor; supported by teacher; mentoring; implementation of changes;continuing professional development
Změněno: 11. 2. 2016 09:29, Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
V originále
Workshop byl realizován v rámci konference Učitel a jeho profesní rozvoj v rámci projektu „Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.“, r. č. projektu (CZ.1.07/1.3.00/48.0022).Workshop byl realizován ve dvou částech. První část se zaměřila na podporu učitelů při zvládání nové role interního mentora v mateřské škole. Cílem bylo definovat přínosy a úskalí zavádění nové pracovní role do mateřské školy a také do jejich profesního života. V rámci workshopu byla část aktivit zaměřena na procvičování mentorských dovedností při práci s audionahrávkou mentorského rozhovoru. Druhá část workshopu se zaměřovala na zavádění mentorské podpory jako nástroje dalšího profesního rozvoje pedagogických pracovníků mateřské školy. Cílem bylo definovat přínosy a úskalí z pohledu řídících pracovníků školy a navrhnout postup zavádění interního mentoringu v nejbližším časovém horizontu.
Anglicky
The workshop was held at the conference Teacher and professional Development within the framework of the project "Development of personal and professional skills of teachers of kindergartens and primary schools to higher quality education." r. no. Project (CZ.1.07 / March 1, 00 / 48.0022). The workshop was conducted in two parts. The first part focused on supporting teachers in dealing with the new role of internal mentor in kindergarten. The aim was to define the benefits and pitfalls of implementation of new working roles in kindergarten and in their professional lives. The workshop was part of activities aimed at practicing mentoring skills while working with a mentor interview audios. The second part of the workshop focused on introducing mentoring support as a tool for further professional development of teaching staff of the kindergarten. The aim was to define the benefits and pitfalls in terms of managerial staff and propose the introduction of internal mentoring process in the near term.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.00/48.0022, interní kód MU |
|