p 2015

Profesní kompetence učitele mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Profesní kompetence učitele mateřské školy

Název anglicky

Professional competence pre-school teacher

Autoři

Vydání

Univerzita lektorů na ICV MENDELU, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Profesionalita; profesní kompetence; profesní rozvoj; portfolio; sebereflexe učitel mateřské školy.

Klíčová slova anglicky

Professionalism; professional competence; professional development portfolio; self reflection pre-school teacher
Změněno: 9. 6. 2015 20:27, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje profesnionalitě a profesním kompetencím učitele mateřské školy. Kurikulární reforma s sebou přinesla kvalitativně odlišné nároky na výkon povolání učitele na všech stupních, tedy i v mateřské škole. Stále častěji se proto diskutuje o profesionalitě učitelského povolání. Několikrát byla snaha definovat kvalitu učitelské profese. Příspěvek se proto věnuje tématu profesních kompetencí jako základnímu východisku kvality předškolního vzdělávání. V souvislosti s tím jsou také otevřena témata, jakými jsou profesní rozvoj či reflexe a sebereflexe. V závěru příspěvku autorka seznamuje s principy připravovaného kariérního řádu. Key words: professionalism, professional competence, professional development portfolio, self nursery school teacher.

Anglicky

The paper deals profesnionalitě and professional competences kindergarten teacher. Curricular reform has brought with it a qualitatively different demands on the teaching profession at all levels, including in kindergarten. Increasingly, therefore discussion about the professionalism of the teaching profession. There have been several efforts to define the quality of the teaching profession. The paper is therefore devoted to the topic of professional competencies as a fundamental basis of the quality of preschool education. In this context it is also open to topics such as professional development and reflection and introspection. In conclusion, the author introduces the principles upcoming career system.