2015
Profesní kompetence učitele mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Profesní kompetence učitele mateřské školy
Název anglicky
Professional competence pre-school teacher
Autoři
Vydání
Univerzita lektorů na ICV MENDELU, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Profesionalita; profesní kompetence; profesní rozvoj; portfolio; sebereflexe učitel mateřské školy.
Klíčová slova anglicky
Professionalism; professional competence; professional development portfolio; self reflection pre-school teacher
Změněno: 9. 6. 2015 20:27, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se věnuje profesnionalitě a profesním kompetencím učitele mateřské školy. Kurikulární reforma s sebou přinesla kvalitativně odlišné nároky na výkon povolání učitele na všech stupních, tedy i v mateřské škole. Stále častěji se proto diskutuje o profesionalitě učitelského povolání. Několikrát byla snaha definovat kvalitu učitelské profese. Příspěvek se proto věnuje tématu profesních kompetencí jako základnímu východisku kvality předškolního vzdělávání. V souvislosti s tím jsou také otevřena témata, jakými jsou profesní rozvoj či reflexe a sebereflexe. V závěru příspěvku autorka seznamuje s principy připravovaného kariérního řádu. Key words: professionalism, professional competence, professional development portfolio, self nursery school teacher.
Anglicky
The paper deals profesnionalitě and professional competences kindergarten teacher. Curricular reform has brought with it a qualitatively different demands on the teaching profession at all levels, including in kindergarten. Increasingly, therefore discussion about the professionalism of the teaching profession. There have been several efforts to define the quality of the teaching profession. The paper is therefore devoted to the topic of professional competencies as a fundamental basis of the quality of preschool education. In this context it is also open to topics such as professional development and reflection and introspection. In conclusion, the author introduces the principles upcoming career system.