SYSLOVÁ, Zora. Na štíru s hodnocením. Online. In Učitelské noviny. Praha: GNOSIS spol. s r.o., 2015. s. 12. ISSN 0139-5718. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Na štíru s hodnocením
Název anglicky Problems with the evaluation
Autoři SYSLOVÁ, Zora
Vydání Praha, Učitelské noviny, od s. 12, 2015.
Nakladatel GNOSIS spol. s r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 0139-5718
Klíčová slova česky Hodnocení; kritéria; Česká školní inspekce; přípravné vzdělávání
Klíčová slova anglicky Evaluation; criteria; Czech School Inspectorate; preparatory education
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 11. 3. 2016 12:44.
Anotace
Příspěvek reaguje na problémy, které se již několik roků objevují ve zprávách České školní inspekce a které se týkají hodnocení v mateřských školách. Autorka dává tyto problémy do vztahu s výsledky výzkumů o úrovni reflektivních dovedností. Ukazuje se, že nízká míra reflektivních dovedností vede k tomu, že hodnocení bývají velmi obecná a nenapomáhají s uvědoměním slabých míst v předškolním vzdělávání.
Anotace anglicky
The paper responds to the problems that already several years in the news of the Czech School Inspectorate and concern assessment in kindergartens. The author gives these issues in relation to the results of research on the level of reflective skills. It turns out that the low level of reflective skills leads to the fact that ratings are very general and do not help being aware of vulnerabilities in preschool education.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 04:05