Detailed Information on Publication Record
2014
Dramatická výchova ve službách dějepisu : vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky
RODOVÁ, VeronikaBasic information
Original name
Dramatická výchova ve službách dějepisu : vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky
Name (in English)
Drama education in service didactics of history : Educational Potential of Thematic Cooperative Education
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 179 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-7593-1
Keywords (in Czech)
tematická kooperativní výuka; didaktika dějepisu; dramatická výchova; kooperativní výuka; pedagogická komunikace; živý obraz; vizuální gramotnost
Keywords in English
thematic cooperative education; didactics of history; drama education; cooperative education; pedagogical communication; still picture; visual literacy
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 18/6/2015 10:44, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Kniha Dramatická výchova ve službách dějepisu se vztahuje k oblasti didaktiky dějepisu a zabývá se vzdělávacími možnostmi tematické kooperativní výuky, což představuje propojení práce s historickými texty (narativními a ikonickými) a aktivizačních výukových metod, zejména výukové techniky živých obrazů. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření zahrnující analýzu slovní reflexe žáků a fotografií živých obrazů, pořízených během výuky.
In English
The book "Drama education in didactics of History and Drama Education" deals with the educational possibilities of purpose-built thematic cooperative education, which represents interconnection of work involving historical texts (narrative and iconic) and activation educational methods, especially the educational technique of still pictures. The core of the thesis is a qualitative research involving an analysis of students' verbal reflexion and photographs of still pictures, taken during the lessons.