ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ. Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy. In XIV. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 10.-12. 6. 2015, hrad Sovinec. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teoretické ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a možnosti jejich analýzy
Název anglicky This theoretical background of research the life stories of teachers and the possibilities of their analysis
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Dana KNOTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání XIV. mezinárodní setkání historiků a příznivců orální historie, 10.-12. 6. 2015, hrad Sovinec, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00080847
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky soudobé dějiny školství; orální historie; životní příběh učitele; výzkum; analýza; narativy
Klíčová slova anglicky contemporary history of education; oral history; life story of teacher; life history; research; analysis; narratives
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 30. 3. 2016 13:50.
Anotace
Cílem tohoto příspěvku je popsat, vysvětlit a diskutovat otázky teoretického ukotvení výzkumu životních příběhů učitelů a z toho vyplývající možnosti analýzy těchto příběhů. Sekundární cílem je ukázat možnosti analýzy dat (přepsaných rozhovorů) v počítačovém programu Atlas.ti.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to describe, explain and discuss research on the theoretical background of the life stories of teachers. The secondary objective is to demonstrate the possibilities of data analysis (transcribed interviews) in a computer program Atlas.ti.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaVNázev: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:16