ROŽNÍČKOVÁ, Iveta. Romští žáci na základních školách. In XIV. československá konference s mezinárodní účastí: Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, Katedra psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého, 2.-3. 2. 2015, Olomouc. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Romští žáci na základních školách
Název anglicky Roma pupils at the primary schools
Autoři ROŽNÍČKOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání XIV. československá konference s mezinárodní účastí: Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, Katedra psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého, 2.-3. 2. 2015, Olomouc, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00083174
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky romští žáci; mocenské konstelace; základní škola; pedagogická komunikace
Klíčová slova anglicky roma pupil; the levels of power; the primary school; educational communication
Štítky mzok, rivok
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 23. 3. 2016 11:26.
Anotace
Poster se zabývá problematikou mocenských konstelací v pedagogické komunikaci mezi romskými žáky a jejich učiteli. Výzkum, který jsem realizovala byl zaměřen na pedagogickou komunikaci mezi romskými žáky a jejich učiteli. Výzkum byl realizován na základě etnografického pozorování třídního kolektivu na základní škole. Na základě dat z výzkumu jsem stanovila pět mocenských konstelací, které se v pedagogické komunikaci vyskytovaly. Mocenské konstelace nesly názvy: Já jsem tady šéf, Hrajeme hru, Buď naší loutkou, Co všechno vydržíš, Teď rozkazujeme my.
Anotace anglicky
Poster deals with the issue of power constellations in education communication between Roma pupils and their teachers. Research that I carried out was focused on teaching communication between Roma pupils and their teachers. Research was implemented on the basis of ethnographic observation class community in elementary school. Based on data from the research I have determined five power constellations that have occurred in educational communication. Power constellations was named: I'm the boss here, We're playing the game, Be our puppet, What can you bear, Now we command.
Návaznosti
MUNI/A/1219/2014, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 2. 6. 2024 05:30