ČINČERA, Jan. Real World Learning: a critical analysis. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, roč. 10, č. 3, s. 1-12. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.473.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Real World Learning: a critical analysis
Název česky Učení v reálném světě: kritická analýza
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Envigogika, Praha, Univerzita Karlova, 2015, 1802-3061.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00083205
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.473
Klíčová slova česky Outdoorové vzdělávání; environmentální výchova; kvalita; hodnoty; změna chování
Klíčová slova anglicky Outdoor education; environmental education; quality; values; behavior change
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 2. 5. 2016 18:11.
Anotace
This paper analyzes the so called “Hand model”, invented as a part of the international The Real World learning project. The aim of the model was to provide guidance for outdoor environmental education programs. It is suggested in the analysis that the model suffers from inconsistency in its efforts to establish quality criteria consistent with self-directed, emancipatory learning, and its instrumental ambition to promote behavioral change. On the other hand, the model provides a new point of view on outdoor environmental education programs, namely on the values and frames communicated by the programs.
Anotace česky
Článek analyzuje tzv. „model ruky“, který byl vytvořen jako součást mezinárodního projektu Real World Learning (Učení se ve skutečném světě). Cílem modelu bylo nabídnout zásady pro zpracování programů outdoorové environmentální výchovy. Provedená analýza dokládá, že model trpí jistou nekonzistencí mezi snahou vymezit kritéria kvality podporující emancipační, žáky řízené učení, a svou instrumentální ambicí rozvíjet odpovědné environmentální chování. Na druhé straně model nabízí nový pohled na programy outdoorové environmentální výchovy, především na problematiku hodnot a rámců. komunikovaných programy.
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 04:37